امنیت

آیساف: تا یک هفته دیگر ماموریت جدید آغاز میشود

کابل باختر/ 4/ جدی
معاون قوماندانی قوای آیساف گفته است تا یک هفته دیگر ماموریت جنگی قوای آیساف درافغانستان پایان می یابد و ماموریت جدید این نیروها تحت نام حمایت قاطع دراین کشور آغازمیشود.
به گزارش آژانس باختر ، کارستن جاکوبسن معاون قوماندانی قوای آیساف میگوید درماموریت جدید قوای آیساف دوازده هزار و پنجصد سرباز از سی کشور شامل میباشد و این نیروها به شمول پیشبرد وظایف آموزشی به نهادهای امنیتی افغان ، درادارات امنیتی به صفت مشاور ایفای وظیفه خواهندکرد و این ماموریت تا دوسال دیگر برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، سربازان خارجی درچوکات ماموریت حمایت قاطع ، درعملیات های جنگی اشتراک نخواهند کرد بل برای ارتقاء نیروهای امنیتی افغان سعی و تلاش مینمایند تا دربرابر مشکلات موجود ایستاده گی نمایند.
معاون قوماندانی قوای آیساف تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغان از توانایی های خوبی برخوردار شده اند .
چنانچه درسال 2014 نودو پنج درصد عملیات های جنگی را رهبری و پیشبرده اند.
وی اضافه کرد که هدف ماموریت جدید آیساف، نیروهای افغان را دربرنامه ریزی ها کمک میکند و به آنان تجهیزات را فراهم میکند و مشاورین آیساف به شمول کابل درولایات ننگرهار ، بلخ ،قندهار و هرات مصروف آموزش نهادهای امنیتی افغان خواهند بود.
درهمین حال حدود ده هزارنیروی امریکایی پس از پایان سال 2014 ماموریت شان را زیرنام حمایت قاطع درافغانستان دنبال خواهندکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا