سیاست

قانونپوه سرور دانش: هنوز مشکلات بسیار در زمینه های امنیت و بیکاری و عدم تطبیق قوانین وجود دارد

کابل باختر 15 قوس
اعضای کمیته  گفتگوی مردم افغانستان پیرامون صلح  ، امروزبا قانونپوه سرور دانش دیدار نمودند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر ،
در این دیدار اعضای این کمیته، نقشه راه صلح و یک نامه سرگشاده را که جهت تطبیق پلان های این کمیته برای هیات رهبری حکومت نگاشته شده است به معاون رییس جمهور تقدیم کردند. مبارزه با ملیشه سازی، از بین بردن بیکاری، مبارزه جدی با تروریسم و دهشت افکنی، تطبیق قانون و تلاش حکومت برای رسیدن زنان به جایگاه شایسته شان، از مهمترین موضوعاتی اند که در این نقشه راه مطرح شده است.
قانونپوه سرور دانش در این دیدار با قدردانی از تلاش جامعه مدنی در راستای مسئولیت اجتماعی و مدنی شان، از تلاش پیگیر دولت در امر مبارزه با بیکاری سخن گفت. وی هم چنین نقش جامعه مدنی را اساسی و حساس خواند و اختلافات و پراکندگی میان نهادهای مدنی و هم چنین سیاسی شدن آن  را برای فعالیت های اصلی آنان مضر توصیف کرد.
معاون رییس جمهور با پذیرفتن مشکل بیکاری جوانان گفت که بر اساس بررسی های بعمل آمده حدود سی هزار بست خالی در ادارات دولتی وجود دارد که تلاش وجود دارد که تا با اصلاح ساختارهای اداری و تسهیل در روند استخدام ها، جوانان تحصیل کرده افغانستان در این بست ها جابجا شوند تا حجم بیکاری در کشور کمتر گردد. وی همچنین علاوه کرد که روند طی مراحل تدارکاتی پروژه های انکشافی با تشکیل کمیسون ملی تدارکات سرعت یافته است و از سال مالی جدید بسیاری از پروژه های کلان و ملی به صورت عملی شروع خواهد شد.
معاون دوم رییس جمهور همچنین بسترسازی های لازم از سوی حکومت برای حضور و فعالیت زنان در بخش های سیاسی و اجتماعی را رضایت بخش خواند و حضور زنان را در ساختار رهبری حکومت و بخش های اداری کشور، یک امر ارزشمند و مهم تلقی نمود و تأکید کرد که دولت برآنست تا در سال آینده با فرایند قانونی یک نفر از زنان شایسته و حقوقدان را به عضویت ستره محکمه معرفی و از آن حمایت کند.
قانونپوه دانش هم چنین تاکید کرد که علی رغم پیشرفت هایی که در سال های گذشته داشته ایم و علی رغم این که تلاش های مجدانه و پیگیری از سوی حکومت در یک سال گذشته صورت گرفته است، باید بپذیریم که هنوز مشکلات بسیار در زمینه های امنیت و بیکاری و عدم تطبیق قوانین هم در جامعه و هم در درون حکومت وجود دارد. وی تاکید کرد که این مشکلات بدون به وجود آمدن همدلی و همکاری میان حکومت و نهادهای مدنی امکان پذیر نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا