سیاست

انگلستان و آسترالیا در بازسازی ارزگان کمک بیشتر میکنند

ترینکوت 28 جدی باختر

سفرای کشورهای انگلستان و آسترالیا برای تطبیق پروژه های عمرانی در ولایت ارزگان  وعده بیشتر همکاری کشورهای شانرا ابراز کردند.

سفرای هردوکشور در سفری که به ولایت ارزگان داشتند، وعده همکاری کشورهای شان را با والی ارزگان ابراز نموده گفتند، هدف سفرآنها به آنولایت بررسی اوضاع امنیتی و تقویه نیرو های امنیتی افغان میباشد.

سفیر انگلستان از پیشرفت روند بازسازی وامنیت در ولایت ارزگان در مدت یکسال گذشته تمجید نمود.

او که نیروهای کشورش در هلمند مستقر است گفت ناامنی ها از ولایت هلمند  به ارزگان انتقال و سبب برهم زدن تامین امنیت در آنولایت میشد اما اکنون این چالشها به همکاری مسوولان محلی افغان ازبین رفته و مردم این دو ولسوالی در فضای امن به کار وبار روزانه مصروف اند.

محمدعمر شیرزاد والی ارزگان درین ملاقات گفت باهماهنگی نیروهای اردو، پولیس، امنیت و نیروهای استرالیایی مستقر در ولایت ارزگان امنیت تامین بوده و کارهای بازسازی نیز جریان دارد.

والی ارزگان از سفرای هردوکشور خواست تا در مناطق مرزی ولایات هلمند و ارزگان با پاکستان پروژه های عمرانی و انکشافی را راه اندازی کرده تا از یک طرف مردم به اشتغال زدایی دست یابند و ازسوی هم  خود مردم در حمایت از دولت مانع رفت وآمد تروریستان ازآن سوی مرز به داخل ولایات هلمند و ارزگان شوند.

والی ارزگان همچنان پیوستن افراد مسلح  مخالف را به دولت یک پروسه موفق خوانده گفت در ساحاتی که افراد مسلح مخالف به دولت پیوسته اند امنیت توسط خود آن تامین گردیده ودر بازسازی سهم فعال دارند.

سفیر انگلستان نیز برنامه صلح را یک برنامه کامیاب خوانده گفت در ولایت ارزگان نظر به سایرولایات این پروسه به خوبی پیش میرود.

وی برای تسریع برنامه های انکشافی و عمرانی همکاری خود را اعلام نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا