سیاست

رئیس جمهور غنی: تمرکز ما باید بر ایجاد اصلاحات از طریق حاکمیت قانون باشد

کابل باختر 8 جدی

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، گزارش هیات اعزامی حقیقت یاب به ولایت میدان وردگ را در خصوص بررسی معضل کوچی ها و مردم محل، استماع نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،پس از استماع گزارش هیات حقیقت یاب، فیصله صورت گرفت تا یک جرگهء بین الافغانی در مشورت با عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رئیس جمهور و محمد اکرم خپلواک مشاور رئیس جمهور که در ترکیب آن هیات حقیقت یاب و افراد بانفوذ، مسلکی و متنفذ و علمای دینی کشور شامل باشند، ایجاد شود تا به طور همه جانبه برای حل بنیادی این معضله، راه های معقول جستجو گردد.
رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش هیات مذکور، به ریاست عمومی اداره امور وظیفه سپرد تا با خانواده های آسیب دیده، کمک های عاجل نمایند.
رئیس جمهور گفت که تکرار این حوادث برایم قابل قبول نیست. تمرکز ما باید بر ایجاد اصلاحات از طریق حاکمیت قانون باشد و جرگه باید نظریات تمام جوانب دخیل را جمع آوری نموده و برای حل آن بر یک جدول زمانی واقعبینانه کار نمایند.
رئیس جمهور کشور تاکید کرد که جرگه مذکور بعد از تشکیل، در مدت سه هفته باید راه حل را در این زمینه ارائه نماید تا به مشکلات موجود میان کوچی ها و مردم محل به طور بنیادی نقطه پایان گذاشته شود.
محمد اشرف غنی گفت که جرگه یاد شده برای حل بنیادی این معضل، حمایت قاطع و صریح من را با خود خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا