سیاست

مروری به نشرات روزنامه های حکومتی که درپایتخت به چاپ میرسند

کابل باختر/ 30/ سنبله
روزنامه های انیس ، هیواد و اصلاح درشماره های امروز 30 سنبله خود درکنار نشر اخبارو گزارشهای روز، به چاپ مطالب دینی ، سیاسی ، اجتماعی ، صحی وورزشی نیز پرداخته اند.
سخن انیس درصفحه نخست آن زیر عنوان استاد ربانی چهره یی که فراموش نخواهد شد ، منتشر شده است و نویسنده آن نگاشته که استاد برهان الدین ربانی یکی ازچهره های نامور و سرشناس کشور عزیز مان افغانستان است ، اودرمیان کوهپایه های بدخشان و ازیک خانواده روستایی سر بلندکرد و با همت تلاش و ایمان قوی و دانش اسلامی و سیاسی تا رهبری ملت تکیه زد . ملتی که سال ها رنج روز گار و برخورد نا ملایم زمامداران را تجربه کرده و فراز و فرود تاریخ را شاهد بود.
دربرگه دوم انیس مطلبی زیر عنوان پروفیسور استاد برهان الدین ربانی مجاهدی که جانش را فدای صلح و آرامش مردم ساخت به چاپ رسیده .
همچنان در همین صفحه انیس تبصره یی زیر عنوان سمیع الحق با خیال پردازی های تازه به چاپ رسیده .
مطلب دیگری درانیس زیر عنوان بهتر خواهد بودکه درشمار کاندیدها کاهش آید جلب توجه میکند.
هیواد سرمقاله اش را زیر عنوان پاکستان دیگر بالای افغانستان حمله نمیکند ، درصفحه دوم خود بچاپ رسانده و نویسنده آن نگاشته است . مدت زیادی میشود که پاکستان با افغانان جنگ رودررو را آغاز کرده است نه تنها درولایات مختلف در لباس طالبان نظامیان و جنگجویان استخباراتی آن با افغانها در جنگ رویاروی مصروف اند بلکه از حدود دوسال بدینسو پاکستان با بی شرمی زیاد درساحات شرق حملات راکتی را ادامه داده است .
درصفحه دوم هیواد همچنان صحبت رادیویی حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان که درمورد تعلیم و تربیه اولادوطن ایراد نموده منتشر شده است.
یادی از شادروان شهید استاد برهان الدین ربانی عنوان مطلبی است که به مناسبت دومین سالگرد شهادت آن شهید در همین برگه هیواد به چاپ رسیده است.
دربرگه سوم هیواد زنده گی نامه شهیداستاد برهان الدین ربانی به چاپ رسیده است.
سرمقاله اصلاح زیر عنوان بدون همکاری صادقانه ،تحقق صلح ناممکن است انتشار یافته و نویسنده آن نگاشته است درحالی از روز جهانی صلح بزرگداشت و تجلیل بعمل می آید هم اکنون میلیون ها انسان این سرزمین آرزوی تحقق آنرا درسرمی پروراند.
دولت افغانستان در مجموع وحکومت به گونه ویژه سال هاست که تلاش می ورزد تا این آرزوی مردم افغانستان را پوره نموده و صلح را بربستر حیات ملی ما بازگرداند.
در ادامه مقاله گفته شده که مخالفان مسلح نظام یا به صلح عقیده ندارند و یا از خود اختیاری ندارند و در پیوند به اهداف بیگانه گان مورد بهره برداری و استفاده قرار میگیرند.
دربرگه دوم اصلاح مطلبی به مناسبت 30 سنبله روز جهانی صلح انتشار یافته .
همچنان مصاحبه پوهاند نعمت الله شهرانی نیز درهمین صفحه اصلاح به چاپ رسیده .
صفحه سوم اصلاح اختصاص یافته به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید صلح استاد برهان الدین ربانی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا