سیاست

پیام سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری.ا.ا

کابل 18 حوت باختر
پیام سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری.ا.ا
به مناسبت دومین سالروز وفات معاون اول اسبق ریاست جمهوری – فقید مارشال محمد قسیم فهیم
شخصیت های بزرگ ملی، دانشمندان، معزیزین بزرگوار و مهمانان گرامی، اعضای کابینه، نماینده گان مردم افغانستان در پارلمان، جنرالان و افسران نهاد های امنیتی کشور، اعضای کور دیپلماتیک مقیم کابل، خواهران و برادران
السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته!
اجازه بدهید به مناسبت یاد بود ازدومین سالروز درگذشت معاون اول اسبق ریاست جمهوری – مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم، به اعضای خانواده دوستان و مردم افغانستان ابراز تسلیت کنم. بهشت برین جایش باد!
زنده یاد مارشال محمد قسیم فهیم بی تردید یکی از چهره های تاثیر گذار در تاریخ سه دهه اخیر در کشور بوده است. نقش او در دوران جهاد و مقاومت ملی مردم ما بر همه گان آشکار است و او در شکل گیری نظام دمکراسی در کشور در کنار شخصیت های مطرح دیگر، نقش فعال و برازنده داشته است.
او از شخصیت هایی بود که نفود گسترده یی در میان مردم داشت و از این مزیت در سمت و سؤ دهی حاکمیت جدید در کشور استفاده اعظمی کرد و توانست در دو دوره ماموریت خویش به عنوان معاون اول ریاست جمهوری در شکل گیری حکومت ها نقش ایفا کند.
مارشال فهیم از دوستان نزدیک بنده بود و من در مواقع مورد نیاز درباره موضوعات مهم کشور با ایشان شور و مشورت هایی داشتم و باور دارم که مرگ او برای مردم افغانستان یک ضایعه جبران ناپذیر می باشد.
حاضرین گرامی، خواهران وبرادران!
در وضعیت کنونی در افغانستان حضور شخصیت هایی چون زنده یاد مارشال صاحب فقید در دستگاه دولت اثر گذار بود.
او می کوشید تا در کشور وحدت و همبستگی ملی برقرار باشد و از همین رو به حکومت های وسیع البنیاد و همه شمول باور مند بود و با صراحت می گفت که افغانستان از سوی حکومت های انحصار طلب اداره شده نمی تواند و به پیروزی نمی رسد.
امروز که دوسال از وفات آن مرحوم سپری شده است، مردم ما بیش از هر وقت دیگر به وحدت وهمبستگی و دوستی در میان همدیگر نیازمند هستند.
من باور دارم که ما با اتحاد و دوستی می توانیم بردشواری های موجود در کشور فایق آییم و افغانستان را از وضعیت بد کنونی به ساحل امنیت و ثبات و رفاه بکشانیم.
تلاش در جهت صلح و ثبات و پایان دادن به جنگ های دراز مدت نیز یکی از آرزو های فقید مارشال فهیم بود که اکنون دولت جمهوری اسلامی افغانستان در آن جهت سعی می کند.
یک بار دیگر به مناسبت سالروز وفات مارشال محمدقسیم فهیم، معاون اول اسبق ریاست جمهوری به خانواده و دوستان ایشان ابراز تسلیت و غم شریکی نموده از خداوند منان برای همه شهدای راه آزادی و استقلال کشور بهشت برین استدعا  می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا