جهان

حکومت ملکی و پارلمان پاکستان منحل شدند

 

 اسلام آباد/منابع خبری پاکستان/باختر/27حوت

پارلمان پاکستان با پایان دورهء کاری اش در نیمهء شب گذشته منحل شد و یک ادارهء سرپرست امور این کشور را تا برگزاری انتخابات در شصت روز آینده به پیش خواهد برد.

حکومت پاکستان که کار خود را پایان داد، با مشکلات زیاد روبرو بود، از فرقه گرایی و مشکلات جدی قطع انرژی برق.

در موجودیت اختلافات عمیق بین سیاستمداران پاکستانی، اعضای پارلمان این کشور نتوانستند در آخرین نشست دیروز خود ادارهء را که به گونهء سرپست امور این کشور به پیش ببرد تعیین کند.

کمسیون مرکزی انتخابات پاکستان پیشنهاد می کند که انتخابات  پارلمانی این کشور بین نزده هم تا بیست و یکم ماه ثور ماه می برگزار شود.
راجا پرویز اشرف،صدر اعظم پاکستان از همهء احزاب سیاسی، نهاد های ملی، جامعهء مدنی و رسانه ها خواست تا فضای صلح آمیز را برای انتخابات آزاد مساعد سازند.

اسلام آباد در پهلوی مشکلات داخلی اخیراً با ایالات متحدهء امریکا نیز دچار اختلافات شد، مخصوصاً پس از قتل اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده توسط نیرو های امریکایی در نزدیکی یک پایگاه نیرو های نظامی پاکستان وحکومتای اکنونکه دورهء کاری اش به پایان رسیده، به خاطر موجودیت فساد در آن با انتقاد های شدید روبروست.

آصف علی زرداری،نیزدر آخرین سخنرانی تلویزیونی خود به حیث رییس جمهور پاکستان گفت که نتوانسته است به خواسته های مردم پاکستان پاسخ دهد.
راجا پرویز اشرف، که تا تعین حک.مت موقت تا شش روز آینده بحیث صدر اعظم اجرای وظیفه میکند نیز گفت که تاریخ طولانی از کشمکش ها بین نیرو های دموکراتیک و غیر دموکراتیک در پاکستان وجود دارد، اما نیرو های دموکراتیک، در نهایت به پیروزی رسیدند.

در تقریباً سی سال از تاریخ شصت و شش سالهء پاکستان، این کشور را نظامیان رهبری کرده واز سال 1947 تا حال سه بار اردوی این کشور بر ضد حکومت ملکی کودتاه کرده است.

حکومت به رهبری آصف علی زرداری، ریس جمهورپاکستان نخستین حکومت ملکیست در تاريخ آن كشورکه توانست دورهء پنج سالهء خود را تکمیل کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا