فرهنگ

قطع خطوط تیلفون انترنت وبرق آژانس باختر را به مشکل مواجه کرده است

کابل باختر/ 18/ حوت
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی شبکه انترنت و خطوط تیلفونی  و جکشن مربوطه وزارت برق  آژانس باختر را قطع کرده است.
آژانس باختر به مثابه یگانه دستگاه خبررسانی درچوکات دولتی همه روزبه تهیه و نشر اخبار و گزارش ها و نیز مطابق پالیسی ملی به تهیه و نشر تبصره ها و تفاسیر می پردازد.
همچنان این رسانه خبری دولتی یگانه مرجعی است که فرامین اخبار ، گزارشها ، اعلامیه های رسمی دستگاه های دولتی را به زبان های پشتو ، دری و انگلیسی تهیه و جهت نشر به رادیو تلویزیون ملی و همچنان سایت خبری مربوط و نیز به روزنامه های انیس ، هیواد ، اصلاح ، کابل تایمز و وطنداران و دیگر رسانه های خصوصی ازطریق ایمیل ارسال میکند.
مسوولان آژانس باختر میگویند که این رسانه خبری با استفاده از خطوط تیلفون و شبکه انترنتی روزانه حدود یکصدخبر و گزارش را از ولایات و نیز ازخارج کشور تهیه مینماید و دراین دو روزی که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به قطع خطوط تیلفون و شبکه انترنتی این رسانه مبادرت کرده ، رقم تهیه اخبار و گزارشهای داخلی و خارجی آن به پائین ترین سطح رسیده است و آن وزارت چندین باراین رسانه ملی خبری را به چنین مشکلات مواجه کرده است وویب سایت آژانس باختر از فعالیت باز مانده است .
ویب سایت آژانس باختر یکی از پر خواننده ترین ویب سایت های خبری در داخل و خارج کشور می باشد. 
دراین حال محمد ظاهر حسن رییس مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به نسبت عدم پرداخت پول اجرت تیلفون های دیجیتال و شبکه انترنتی به این اقدام دست زده است.
وی که با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد بیان کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ به تعداد بیشتر از 57 حواله را به وزارت مالیه ارسال کرده اما در وزارت مالیه لا اجرا مانده است  .
وی گفت : با وجود داشتن تخصیص در بخش های مختلف حواله ها که بیشتر از  20 میلیون افغانی میشود به وزارت مالیه به وقت و زمان معین آن ارسال شد اما در قبال آن اجراات نگردید.
برای حل معضل تلاش ها جریان دارد و به زودی ممکن به رفع این مشکل پرداخته خواهد شد.
اما با درنظرداشت اهمیت کاری این رسانه خبری نباید وزارت مخابرات به قطع تیلفون ها و شبکه انترنت آن می پرداخت.
خبرنگار آژانس باختر ، تلاش کرد تا درزمینه نظر مسوولان وزارت های مالیه و مخابرات را نیز دریابد اما موفق نشد .
باید گفت که وزارت مالیه اعتنایی نسبت به مبرمیت کار آژانس باختر قایل نیست و سال پارنیز  تلویزیون ملی با پارۀ از مشکلات  مواجه بود که سر انجام شورای وزیران آن را حل کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا