اخباراقتصاد

صادر کنندگان افغان قراردادهای فروش محصولات زراعتی به ارزش بیش از ۱۷۱ میلیون دالر دریافت کردند

کابل/10 حوت/باختر

با پایان نمایشگاه گلفود در دبیِ امارات متحدۀ عربی، مشخص شد که صادر کنندگان و تاجران افغانی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، در کل به ارزش بیش از ۱۷۱ میلیون دالر، قرارداد تایید شدۀ صادرات تولیدات زراعتی افغانستان را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ حبیب‌الله حبیبی، رییس انکشاف بخش خصوصی در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که در این نمایشگاه شرکت کرده است، می‌گوید: «بیش‌ترین این قراردادها با شرکت‌های هندی بسته شده است که ارزش آن ۱۰۰ میلیون دالر می‌رسد.

هم‌چنان تاجران و صادر کنندگان افغانی در نمایشگاه گلفود دبی قرارداد های را با تاجران امارات متحد، عربی به ارزش ۲۷ میلیون دالر با تاجران عربستان سعودی به ارزش حدود شش میلیون دالر عقد کرده اند.

این قراردادها، شامل میوۀ خشک به ارزش بیش از ۱۰۷ میلیون دالر، مغزباب به ارزش بیش از ۴۳ میلیون دالر، گیاهان طبی به ارزش افزون بر ۱۳ میلیون دالر، دانه‌باب به ارزش بیش از ۴.۷ میلیون دالر، میوۀ تازه به ارزش بیش‌تر از ۱.۳ میلیون دالر، جوس به ارزش بیش‌تر از ۴۶۵ هزار دالر و عسل به ارزش بیش‌تر از ۴۲۵ هزار دالر است.

سال‌های قبل تاجران افغان از نمایشگاه سالانۀ‌ «گلفود»، درکل قراردادهایی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دالر به دست می‌آوردند که امسال، با وجود کرونا، افزایش فوق‌العاده‌یی را میزان دریافت این قراردادها برای افغانستان نشان می‌دهد.

باید گفت که سال گذشته، حدود ۸۰ درصد قراردادهای تاجران افغان و طرف‌های قراردادشان در نمایشگاه گلفود، عملی شده بود. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا