سیاست

جنرال دوستم: ما خواهان تقویت روابط و گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با کشور های همسایه هستیم

کابل 8 قوس باختر
معاون اول ریاست جمهوری عصر امروز در دیدارش با محمدرضا بهرامی سفیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در کابل، از تشکیل کابینه جدید و سهم گیری چهره های جدیدی از وزرا به نمایند گی از افغانستان در کنفرانس لندن سخن گفت.
دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار یاد آور شد که دلیل افزایش نا امنی و حملات انتحاری در کشور عدم مسئولت پذیری شماری از مسئولان نهاد ها می باشد که امیدواریم این نقیصه با ایجاد کابینه جدید برطرف گردد.
معاون اول ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران را یک کشور دوست و برادر نامیده یاد آور شد که ایران در سالهای دشوار در کنار مردم ما بوده است و ما مهمان نوازی مردم ایران را از افغان ها فراموش نمی کنیم.
وی با اشاره به کنفرانس لندن که قرار است تا چند روز دیگر در انگلستان پیرامون کمک رسانی به افغانستان برگزار گردد، افزود که امیدواریم هیأت اعزامی افغانستان به این کنفرانس دست آورد های خوبی از آن داشته باشند.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان یاد آورشد که سیاست افغانستان درقبال همسایه گانش تقویت روابط و گسترش مناسبات تجاری وعلایق فرهنگی بیشتر میباشد.
در این دیدار محمدرضا بهرامی سفیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در کابل مراتب تبریکات خود را بمناسبات ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان ابراز داشته افزود که جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش نسبت به جموری اسلامی افغانستان پابند می باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از افغانستان بمنظور تقویت  امنیت و ثبات در این کشور و منطقه می باشد.
وی خاطر نشان کرد که امید است کشور های شرکت کننده در کنفرانس لندن در جهت بهبود بخشی وضعیت افغانستان از همکاری های لازم دریغ نورزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا