سیاست

وزیر امور خارجه با سفیر جدیدالتقرر جمهوری کوریا مقیم کابل ملاقات کرد

کابل باختر 12 دلو
صلاح¬الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، امروز، ری ژا هیونگ سفیر جدیدالتقرر جمهوری کوریا مقیم کابل را برای ملاقات تعارفی، در دفتر کار خویش به حضور پذیرفت.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در آغاز، وزیر امور خارجه آقای هیونگ را به کابل خوش آمدید گفته و ضمن تبریک گفتن سمت جدید، موفقیت¬های وی را در مأموریت پیشرو آرزو نمود. وزیر امور خارجه همچنان از همکاری¬های ارزنده جمهوری کوریا با افغانستان در ساحات مختلف، منجمله ارتقاء ظرفیت¬ها و بازسازی، ابراز سپاس نموده و اظهار داشت که فرصت¬های زیادی برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و همکاری¬ها میان دو کشور مساعد است و افغانستان علاقمند است که از تجارب کوریا در زمینه¬های گوناگون بیاموزد.
سپس، هیونگ بر تعهد جمهوری کوریا به ادامه دوستی نزدیک و همکاری-های متقابلاً مفید با جمهوری اسلامی افغانستان تأکید ورزیده و حمایت کوریا و افغانستان از همدیگر در مجامع بین¬المللی را نشانه مناسبات قویاً حسنه میان دو کشور خواند.
وی همچنان اظهار داشت که جمهوری کوریا از تلاش¬های دولت افغانستان در راستای صلح و ثبات حمایت کرده و ضمن همبستگی با افغانستان در این زمینه، برای محو تروریزم بین¬المللی قویاً متعهد می¬باشد. ختم/ جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا