فرهنگ

برخی از اطفال شورای ملی تعلیمی و تربیوی اطفال افغانستان مشکلات شانرا با مسوولین مطرح کردند

کابل 26 قوس باختر

دین محمد مبارز راشدی معین نشراتی وزارت اطلاعات  و فرهنگ درنشست اطفال« شورای ملی تعلیمی تربیوی اطفال افغانستان» گفت هرآنچه که امروز مابرای اطفال آموزش میدهیم در واقع آینده کشور  را شکل میدهیم.

به  گزارش خبر نگار آژانس اطلاعاتی باختر، شورای ملی تعلیمی وتربیوی اطفال افغانستان  متشکل از اطفال ولایات کابل، ننگرهار، هرات، بامیان و غور میباشد.

و درین نشست چندتن از اطفال ولایات مذکور صحبت نموده مشکلات شانرا از ناحیه کمبود معلمان مسلکی، نبود میز چوکی، آب آشامیدنی، پارک های تفریحی و انجام دادن کارهای شاقه بالای اطفال را مطرح نمودند.

بعداً رئیس معارف شهر کابل یک سلسله دست آوردها وکارکردهای وزارت معارف را در مقایسه به ده سال گذشته برشمرده، تاکید نمود که د رعرصه معیاری ساختن معارف جاده طولانی در میسر بوده و کار و تلاش بیشتر می طلبد.

وی اطمیان دادکه وزارت معارف آنچه در توان دارد به خاطر بهبود نظام تعلیم و تربیه اطفال انجام میدهد.

در این نشست دین محمد مبارز راشدی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در سخنرانی ازکم توجهی جامعه در برابر اطفال یاد آوری نموده، افزود که هر آنچه که  امروز مابرای اطفال خود آموزش میدهیم  در واقع آینده افعانستان به همین شکل خواهدبود.

وی توجه به اطفال کشور را یکی از وظایف اساسی ، خانوا ده ها، مسوولین و در مجموع مردم کشور خواند.

نصرت نماینده وزارت اقتصاد نیز در صحبتی یک سلسله مشکلات اطفال را برشمرد.

در اخیر این نشست فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه  در رابطه به بخش های مختلف و وظایف وکلای در شورای ملی برای اطفال معلومات داد.

در اخیر پروگرام تحایفی که از طرف موسسات همکار تهیه شده بود به محمد وحید نوری رئیس روابط بین المللی و فرهنگی وزارت معارف تفویض گردید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا