سیاست

محمد اشرف غنی کشور رئیس‌جمهور با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم کابل دیدار کرد

کابل باختر 13 دلو
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم کابل در ارگ، روی برگزاری دومین نشست پروسۀ کابل بحث و تبادل نظر کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدار رئیس‌جمهور کشور، از سفرا، نمایندگان کشورهای مختلف مقیم کابل و سران کشورهای آنان به‌منظور غم‌شریکی با مردم و دولت افغانستان قدردانی نمود و از تعهد و حمایت همه‌جانبه آنها از افغانستان تشکر کرد.

رئیس‌جمهور کشور دیدگاه حکومت افغانستان را در رابطه به پروسۀ صلح بیان داشته افزود: زمان آن رسیده‌است تا ما به اجماع ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی دراین خصوص دست‌یابیم و مشخص سازیم، گروه‌های که به صلح تن نمی‌دهند و جنایات را محکوم نمی‌کنند، علیه آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی علاوه کرد که رویدادهای تروریستی اخیر این پیام را روشن ساخت که علیه گروه‌های که دست به جنایات ضدبشری و کشتار مردم می‌ز‌نند و صلح را قبول ندارند، اقدام جدی شود.
محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشوربر اهمیت نشست پروسۀ کابل تأکید کرده گفت که انتظار داریم تا از نشست دوم پروسۀ کابل نتایج قابل ملاحظۀ را به دست آوریم که منتج به بهبود وضعیت گردد.
در مقابل، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در این جلسه، ضمن محکومیت مکرر حوادث تروریستی اخیر افغانستان، از تعهد، شجاعت و دیدگاه رئیس‌جمهورغنی پیرامون تأمین صلح و ثبات، ستایش کردند.
آنها نیز بر مبارزۀ جدی علیه گروه‌های تروریستی که به صلح باور ندارند، تأکید ورزیدند و از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها اعلام پشتیبانی نمودند. اشتراک‌کننده‌گان همچنان از برگزاری دومین نشست پروسۀ کابل حمایت نموده و بر نتایج مثبت آن اظهار امیداری کردند. احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا