جهان

رئیس جمهور امریکا : در ۱۰۰ روز گذشته موفق‌ترین بوده‌ام

واشنگتن – بی بی سی – ۱۰ ثور – باختر
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در میان طرفدارانش که برای جشن یکصدمین روز ریاست جمهوری او در شهرپنسیلوانیا جمع شده بودند با حمله به رسانه‌ها و منتقدانش گفت در ۱۰۰ روز گذشته به تمامی وعده‌هایش وفادار مانده و  حکومت او "موفق‌ترین" بوده است.
ترامپ دیروز شنبه  با غیابت در مراسم سالانه شام با گزارشگران به طرفدارانش در پنسیلوانیا، گفت: "خوشحالم که فرسنگ‌ها از منجلاب واشنگتن دورم. امروز در واشنگتن جمع بزرگی از 'بازیگران هالیوودی' گرد هم آمده بودند اما من خوشحالم که اینجا و در میان آدم‌های بهتری هستم."
اشاره  ترامپ به تجمع‌های گسترده دیروز در پایتخت و دیگر شهرهای آمریکا بود که طی آنها مخالفان قصرسفید با برپایی تظاهرات‌ سراسری به سیاست‌های محیط زیستی او اعتراض کردند.
او همچنین با "جعلی خواندن" دوباره اخبار رسانه‌های آمریکایی انتقادهای آنها در یکصد روز گذشته را نادرست خواند و گفت: "ما در این مدت به وعده‌هایمان وفادار بوده‌ایم و نبردهای اصلی هنوز در راه است."
دونالد ترامپ در دو زمینه شعارهای قبلی اش را به نوعی "تعدیل" کرد؛ او با اشاره به کمک چین برای مهار کوریای شمالی از بیجینگ به نیکی یاد کرد و همچنین به جای خروج کامل از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی، نفتا، گفت که با رهبران مکسیکو و کانادا (با در نظر گرفتن منافع آمریکا) بر سر اصلاح این پیمان مذاکره می‌کند.
سخنرانی دیروز  ترامپ که یک بار دیگر یادآور میتینگ‌های پرحرارت انتخاباتی او بود، در حالی ایراد شد که بسیاری از ناظران بر عملکرد قصرسفید در ۱۰۰ روز گذشته "موفقیت حکومت جدید" را زیر سوال برده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا