امنیت

ناتو از فرستادن سه هزار سرباز تازه نفس به افغانستان خبر داد

دویچه وله – باختر18 عقرب
هدف از فرستادن این سربازان خارجی، تقویت ماموریت آموزشی ناتو در افغانستان خوانده شده است. به گفته دبیرکل ناتو، بیشتر این سربازان تازه نفس امریکایی خواهند بود.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو که یک روز قبل از نشست وزیران دفاع این پیمان در بروکسل سخن گفت، می گوید که با فرستادن سه هزار سرباز تازه نفس شمار سربازان خارجی در افغانستان از ۱۳ هزار به حدود ۱۶هزار تن افزایش خواهد یافت.
دبیرکل ناتو می افزاید که تقویت حضور این سازمان در افغانستان، "کمکی به افغانان برای از میان برداشتن بن بست کنونی و نیز پیام روشنی برای طالبان است که آنان در میدان جنگ برنده نخواهند شد".
ینسن استولتبنرگ تاکید می ورزد که ماموریت آموزشی ناتو به ماموریت جنگی مبدل نخواهد گشت، اما این سازمان به حمایت اش از نیروهای افغان در پیکار با هراس افگنی ادامه خواهد داد.
به گفته دبیرکل ناتو، آموزش نیروهای ویژه افغان، از اولویت های ناتو است؛ زیرا این نیروها در پیکار با شورشیان نقش کلیدی را بازی می کنند.
دبیرکل ناتو در زمینه آموزش این نیروها می گوید: «ما روی آموزش نیروهای عملیاتی ویژه افغانستان تمرکز می کنیم؛ نیروهایی که ثابت کرده اند کلید مبارزه با شورشیان هستند».
دبیرکل ناتو بر حمایت نیروهای هوایی افغان نیز تاکید می ورزد و می گوید که حمله های هوایی در نابود سازی طالبان اثرگذار بوده اند.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا