امنیت

کندز میدان دشوار نبرد برای نیروهای امریکایی و افغان

نیوریاک تایمز – باختر 18 عقرب
روزنامه نیویارک تایمز با اشاره به رویداد کشته شدن افراد ملکی در کندز می‌نویسد، ولایت کندز هم برای نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا و هم برای نیروهای افغان یک میدان دشوار جنگ است.
روزنامه نیویارک تایمز با اشاره به اعلان اخیر اردوی امریکا که گفته‌است در جریان دو ماه گذشته حدود ۹۰۰ بمب و راکت بالای مواضع مخالفان مسلح پرتاب شده‌اند می‌نویسد، بعد از اعلان استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اردوی امریکا حملات هوایی را بالای مواضع مخالفان مسلح بیش از دو برابر افزایش داده‌است.
نیویارک تایمز در مورد حملۀ اخیر در کندز با نقل قول از تعدادی باشنده‌گان ولسوالی چهاردرۀ آن ولایت می‌نویسد که گفته‌اند، از مدت چند روز بین مخالفان مسلح و نیروهای کوماندوی افغانستان جنگ در منطقۀشان ادامه داشت و بالای مواضع طالبان چندین بار بمبارد صورت گرفت.
روزنامۀ گاردین از قول یک مقام امنیتی ولایت کندز می‌نویسد که گفته‌است، بمباردمان هنگامی صورت گرفت که طالبان افراد ملکی را به انتقال اجساد جنگجویان‌شان مجبور ساختند.
این مقام افغان که از افشای نامش خودداری کرده، به روزنامۀ گاردین گفته‌است، این افراد طالبان در جریان عملیات یک شب قبل، هدف قرار گرفته بودند.
در مورد تلفات افراد ملکی در ولسوالی چهاردره گزارش‌های متفاوت به نشر رسیده‌است.
سخنگوی والی کندز در صحبت با رسانه ها  گفت، در نتیجۀ این بمباردمان، صرف یک فرد ملکی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا