امنیت

ستر جنرال دوستم برای مجروحان حادثه یحیی مواد غذایی و لوازم ضروری خریداری کرد

کابل باختر 4 قوس
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری صبح وقت امروز به یکی از سوپر مارکیت های شهر کابل رفته و برای مجروحین رخداد خونین پکتیکا  و سایر بیمارانی که در حال حاضر در شفاخانۀ مرحوم سردارمحمد داود خان زیر درمان قرار دارند، برخی مواد غذایی و لوازم ضروری دیگر خریداری کرد.
دفنر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، سترجنرال عبدالرشید دوستم سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری بعد از فارغ شدن از برنامه ورزشی با نیرو های امنیتی کندک محافظت معاونیت اول به یکی از سوپر مارکیت های شهر کابل رفته، تحایفی را برای مجروحان حادثۀ پکتیکا خریداری و به مسئولان دفتر خویش هدایت داد تا ضمن رسانیدن مراتب همدردی او به مجروحان و آرزوی سلامتی شان، اجناس یاد شده را به اوشان اهدا بدارد.
سرپرست و معاون اول ریاست جمهوری خود همانند یک شهروند عادی کشور با بیع و پرسیدن قیمت اجناس از مسئول سوپر مارکیت مقادیر قابل ملاحظۀ شیر، مربا، عسل، پنیر، جوس، میوه، برس و کریم دندان خریداری و به مجروحان تحفه کرد.
هنگام توزیع این تحایف به بمیاران و مجروحین، جنرال دوکتور عبدالرزاق سیاوش رئیس شفاخانه شهید سردار محمد داود ضمن سپاسگذاری از عیادت زعامت کشور از بیماران و مجروحین داخل بستر آن شفاخانه یاد آور شد که این کار نشان می دهد که فاصله میان مردم و زعامت کشور از میان برداشته شده است.
وی همچنان اهدای یکصد وپنجاه هزار سی سی خون از سوی منسوبین مقام دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری بمنظور حمایت از مجروحان نیرو های امنیتی کشور و دیگر قربانیان جنگ را یک اقدام نیک انسانی و ارزشمند دانست.
در این رابطه دکتور ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه نیزطی یک کنفرانس مطبوعاتی صبح امروز ابراز داشت که توجه دولت در اعزام عاجل و فوری هلیگوپتر های اردوی ملی افغانستان به ولایت  پکتیکا و انتقال مجروحین به کابل نشانه آن است که توجه به زنده گی شهروندان یکی از وظایف با ارزش دولت ما می باشد.
سرپرست وزارت صحت عامه یاد آور شد که اقدام  رئیس جمهوری کشور، معاون اول ریاست جمهوری و همه منسوبین دفتر وی در اهدای خون سبب شده است تا هموطنان ما در کابل و دیگر ولایات کشور به شفاخانه ها مراجعه بدارند و خون خویش را هدیه کنند.
وی افزود که در حال حاضر تمامی شعبات بانک خون کابل و شفاخانه های دیگر ولایات از خون اشباع شده گنجایشی برای گرفتن خون ندارند از این رو از هموطنان عزیز خواهش می کنم تا غرض اهدای خون در مراجع مربوط ثبت نام کنند تا عندالضرورت از ایشان مطالبه گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا