سیاست

رهبری وزارت معارف گزارش آمادگیهای سال جدید تعلیمی را به رئیسجمهور ارائه کرد

کابل باختر30 حوت
نشستی بهمنظور آمادگی برای سال تعلیمی ۱۳۹۶ تحت ریاست محمداشرف غنی رئیسجمهوری اسلامی افغانستان، با حضور رهبری وزارت معارف و نمایندگان نهادهای کمک کننده در این بخش، در ارگ دایر گردید.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در این نشست داکتراسدلله حنیف بلخی وزیر معارف و داکتر محمدابراهیم شینواری معین تعلیمات این وزارت، در خصوص دستاوردها و چالشهای سال گذشته در عرصه معارف و همچنان برنامههای سال جدید تعلیمی ۱۳۹۶ به رئیسجمهور گزارش دادند.
آنان گفتند که در آستانۀ آغاز سال تعلیمی جدید تا هنوز کتابهای درسی به ۱۶ ولایت کشور نرسیده است، زیرا پروسۀ تدارکاتی دراین زمینه زمانگیر میباشد و باید اقدامات عاجل در این راستا صورت گیرد.
رئیسجمهور کشور با تأکید بر تحرک و کار بیشتر در سال جدید تعلیمی گفت، اوقات درسی متعلمین نباید ضایع شود. وی داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ریاست جمهوری در امور زیربناها را موظف نمود که پروسۀ انتقال کتابها را به ولایات در هماهنگی با وزارتهای معارف و دفاع ملی تسریع بخشد.
در این نشست، نماینده اداره انکشافی ایالات متحده امریکا گفت، این اداره جهت چاپ کتابهای معارف برای ۵ سال آینده ۷۵ میلیون دالر را تخصیص داده است.
همچنان نمایندگان یونسیف و بانک جهانی از کمک و همکاریهای نهادهای مربوطه شان از برنامههای حکومت به ویژه در بخش معارف به رئیسجمهور غنی اطمینان دادند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا