اقتصاد

با حل مشکل نا امنی کار قیرریزی جاده مزار شریف- دره صوف آغاز گردید

ایبک/23/قوس/باختر

کار پروژه قیرریزی سرک شهر مزارشریف- دره صوف  مجدداً" آغاز گردید.

عبدالله ظفری، ولسوال دره صوف پائین ولایت سمنگان به آژانس اطلاعاتی باختر گفت، سال قبل پس از آنکه شماری از انجنیر های این سرک توسط مخالفان دولت ربوده شد ند، مسوولین کمپنی سرکسازی، سهم ون " کوریایی، کار بالای سرک متذکره را متوقف نمودند.

وی افزود، کار این سرک بعداز ایجاد پوسته های امنیتی در ولسوالی دره صوف پائین دو باره آغا زگردید.

از سوی هم دیپلوم انجنیر نورگل منگل، معین تخنیکی وزارت فواید عامه که به منظور حل مشکلات در مورد استملاک زمین های باشنده گان محل که در مسیر سرک قرار گرفته، امروز به آژانس اطلاعاتی باختر گفت، دو مشکل عمده که به سر راه تطبیق این پروژه قرار داشت، یکی مسایل امنیتی و دیگر استملاک زمین های مردم بود و حالا هر دو مشکل  در مذاکراتی که با مسوولین ولسوالی، هیات رهبری ولایت سمنگان و مردم محل داشتیم به کلی رفع شد.

او گفت، به خاطر تامین امنیت کارگران تعداد زیادی نیروهای امنیتی در محل توظیف گردیده و هم چنان در مورد قیمت استملاک، زمینداران ده فیصد در قیمت زمین های شان تخفیف آوردند و هردو مشکل حل شد.

به گفته موصوف، پروژه سرک مزارشریف- دره صوف به طول 120 کیلو متر به داخل دو پروژه به مبلغ بیشتر از شصت ملیون دالر از کمک های بانک انکشاف آسیایی جریان  داشت که قسمت اول پروژه از شهر مزارشریف الی ولسوالی کشنده ولایت بلخ تکمیل گردیده و اما کار پروژه دوم آن که از پل برق ولسوالی کشنده الی دره صوف پائین میباشد،َ تا حدی پیش رفته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا