آموزش

یک نهاد غیر دولتی در ولایت سمنگان زمینه آموزش را برای اطفال مکتب مساعد ساخته است.

نجیب الله خرم مسوول شورای تفاهم همبستگی آموزشی و فرهنگی ولایت سمنگان به آژانس اطلاعتی باختر گفت، آنان محلی را تحت نام خانه کودک ایجاد نموده و بیش از یکصد طفل زیر سن دوازده سال خانواده های فقیر را که در وضعیت مناسب اقتصادی قرار ندارند، جذب نموده و آنان را طور رایگان آموزش میدهند.

او گفت، در این خانه ما برنامه های آموزشی و تعلیمی را برای اطفال در نظر گرفته ایم بنابر این طی یکسال مضامین قرآن کریم، ریاضی، دری و لسان انگلیسی را برای کودکان آموزش داده و در صورت امکان این برنامه را گسترش خواهم داد.

موصوف پیرامون هدف ایجاد این خانه گفت، ما با این کار میخواهیم در حد توان به اولاد این وطن خدمت  نمائیم.

خانم مسکا خرم یکتن از آموزگاران جوان خانه کودک که دهها طفل را در یک صنف جمع نموده ودر حال آموزش قرآن شریف برای آنها بود، گفت، پروگرام های درسی ما در دو تایم است که از ساعت 8 صبح آغاز و تا چهار عصر ادامه میابد و در هر صنف سی شاگرد تنظیم شده  است.

او گفت، ما در این خانه شاگردان را به شکل افتخاری آموزش میدهیم. در همین حال خواجه قدرت الله صدیقی رییس کار و امور اجتماعی سمنگان راه اندازی چنین برنامه های آموزشی را برای اطفال موثر خوانده میگوید، اطفالیکه در کودکستان ها یک یا دو سال تربیه شوند به شوق و علاقه زیاد آماده مکتب رفتن شده پس از شمولیت در مکتب آنان به حیث اطفال لایق و تیز هوش تبارز کرده در صنوف مکتب در درجه عالی قرار میگیرند.

به گفته او هم اکنون از طریق اداره مربوط در ایبک مرکز سمنگان دو کودکستان دولتی فعالیت داشته و در آن حدود دو صد طفل آموزش های ابتدایی را می بینند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا