سیاست

حامد کرزی در دیداربا وزیر دفاع فرانسه از کشته شدن چهار سرباز فرانسوی اظهار تاسف کرد

کابل باختر 2 دلو

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیداری با آقای ژیراد لانگیو وزیر دفاع فرانسه از کشته شدن چهار سرباز فرانسوی وجراحت برداشتن 15 تن دیگر آنها که به روز جمعه در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا در نتیجه شلیک یک عسکر اردوی ملی به وقوع پیوست، ابراز تاسف کرد.به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، رئيس جمهوري اسلامي افغانستان ضمن اینکه بخاطر وقوع این حادثه تاثر خود را ابراز داشت به وزیر دفاع فرانسه گفت که پیام تسلیت و همدردی عمیق اش را  به رئیس جمهور فرانسه، خانواده  های قربانیان و مردم فرانسه ابراز کند.

رئیس جمهور افزود: شلیک یک سرباز اردوی ملی بالای عساکر فرانسوی هیچگاه نشان دهنده  خشم مردم افغانستان علیه فرانسوی ها نبوده بلکه یک عمل فردی می باشد.

حامد کرزی از اینکه برای دومین مرتبه از جانب عساکر اردوی ملی بالای سربازان  فرانسوی حمله صورت می گیرد اظهار تاسف کرد اما خاطر نشان کرد که به وزارت دفاع ملی وظیفه سپرده است که عوامل این حادثات را به صورت جدی بررسی نماید.

 آقای ژیراد لانگیو وزیر دفاع فرانسه از همدردی و تسلیت حامد کرزی تشکری کرد و یکبار دیگر از تداوم کمک های کشورش به افغانستان اطمینان داد.

وزیر دفاع فرانسه گفت: فرانسه در آینده نزدیک با افغانستان معاهده دراز مدت ستراتیژیک امضا می نماید که این کار نشان دهنده آن می باشد که فرانسه به کمک های خویش به افغانستان متعهد بوده و به همکاری هایش را پس از سال 2014 ادامه می دهد.

 

حامد کرزی ضمن ابراز قدردانی از کمک های فرانسه در ده سال گذشته گفت: فرانسه دوست دیرینه مردم افغانستان می باشد که همیشه در دوستی خود با افغانستان صادق بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا