جامعه

ازبکستان به منظور مبارزه با ویروس کرونا، به شهروندان سمنگان کمک کرد

ایبک/ ۲۲ ثور/ باختر
ازبکستان به منظور مبارزه با ویروس کرونا دیروز دوازده قلم مواد غذایی و بهداشتی به شهروندان سمنگان کمک کرد .
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر این مواد با حضور عبداللطیف ابراهیمی والی سمنگان به ریاست صحت عامه و اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث طبیعی آن ولایت تسلیم داده شد .
والی سمنگان گفت این کمک های ازبکستان در شرایط دشوار که مردم ما در مقابل ویروس کشنده کرونا مبارزه می کنند و با مشکلات جدی اقتصادی مواجه اند، قابل قدر است .
والی افزود که مواد بهداشتی شامل یک هزار جوره لباس محافظتی ، دو هزار جوره دستکش ، یک هزار ماسک ، ده هزار گاز پت ، بیست عدد ماشین تب سنج و دو هزار جوره لباس کودکانه است .
همچنان پنجاه تن آرد ، سی تن برنج ، ده تن روغن ، یک تن شکر ، و یک تن صابون کالا شویی،نیز شامل این کمک ها است .
گفته می شود مواد یاد شده به زودی به خانواده مستحق توضیح خواهد شد .
رییس صحت عامه سمنگان می گوید مواد بهداشتی کمک شده از ضرورت های شفاخانه پنجاه بستر کرونا است و با استفاده از آن از مریضان کرونا مراقبت بیشتر خواهد شد .
وی گسترش این ویروس را در سمنگان نگران کننده  بیان کرد و گفت که شهروندان توصیه های صحت عامه را رعایت نمی کنند و با گذشت هر روز تعداد مبتلایان در شهر ایبک بیشتر می شوند و اگر مردم فاصله اجتماعی را مراعات نکنند، در آیندۀ نه چندان دوربه یک فاجعه یی رخ خواهد داد .
رییس صحت عامه علاوه کرد که در حال حاضر هفتاد و یک واقعه مثبت کرونا در آن ولایت ثبت شده است که شش تن آنان صحت یاب شده اند همچنان از شصت و پنج مورد مشکوک دیگر نمونه گیری شده است و زیر آزمایش قرار دارد .
لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا