سیاست

حامد کرزی: افغانستان و امریکا روی یک موافقتنامه امنیتی کار خواهند کرد که در آن منافع هر دو کشور تضمین باشد

 

كابل باختر 22 جدي

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دیداری با لیون پنیتا وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مورد موافقت نامه امنیتی میان دو کشور گفت: " من باور دارم که در جریان این سفر، افغانستان و امریکا بالای طرح موافقتنامه دو جانبه امنیتی کار خواهند کرد که در آن منافع هر دو کشور تضمین باشد."

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، حامد کرزی دیروز طی مراسم خاص تشریفاتی در پنتاگون مورد استقبال گرم لیون پنیتا وزیر دفاع ایالات متحده امریکا قرار گرفت.

بعداً رئیس جمهور کشور در حالیکه سرود ملی افغانستان و امریکا نواخته میشد و ۲۱ فیر توپ به رسم احترام شلیک گردید، گارد تشریفات پنتاگون را معاینه نمود و مراتب احترام آنها را پذیرفت.

 

 

 

همچنان حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، از محل یاد بود قربانیان حملهء ۱۱ سبتامبر در  پنتاگون، دیدن کرد.

رئیس جمهور در دیدارش با وزیر دفاع امریکا گفت: " من خوشحالم که در جریان سال جاری مرحلهء پنجم و اخیر انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان اعلام می گردد و مسئولیت های امنیتی کشور را به طور کامل نیروهای امنیتی افغان به عهده می گیرند.

حامد کرزی از کمک و همکاری ایالات متحده امریکا و متحدین اش در طی یازده سال گذشته در عرصه های های آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغان، اظهار امتنان و قدردانی کرد.

رئیس جمهور کشور به پنیتا گفت:" من به شما اطمینان می دهم که افغانستان به کمک و همکاری شما خواهد توانست تا امنیت مردم اش را تامین و از سرحدات خویش حراست نماید؛ بناً افغانستان بار دیگر از سوی تروریستان آن طرف سرحدات، مورد تهدید قرار نخواهد گرفت."

لیون پنیتا وزیر دفاع امریکا ضمن اینکه دوستی افغانستان و امریکا را با اهمیت دانست، گفت: من برای شما اطمینان می دهم که ایالات متحده امریکا و وزارت دفاع این کشور به طور کامل به کمک با مردم افغانستان به خاطر حفاظت از کشور شان، متعهد اند.

 

 

 

وزیر دفاع امریکا با اشاره به روابط افغانستان و امریکا گفت: هر دو کشور در ده سال گذشته در راه مبارزه علیه تروریزم قربانی داده اند و این قربانی ها یک اتحاد نیرومندی را تشکیل داده است که هیچگاهی نخواهد شکست.

پنیتا شجاعت و مهارت های نیروهای افغان را مورد ستایش قرار داده گفت که نیروهای امنیتی افغانستان با گذشت هر روز این توانایی را از خود نشان می دهند که با جرات، شجاعت و  قابلیت، امنیت کشور شانرا تامین می کنند و یک آیندهء مطمین را برای افغانستان ضمانت می نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا