صحت

برای نخستین بار در اروپا میزان مرگ و میر از تولد پیشی گرفت

بروکسل- خبرگزاری فرانسه-باختر-19 سرطان
اتحادیه اروپا در سال 2015 میلادی برای نخستین بار افزایش مرگ و میر را نسبت به نرخ تولد تجربه کرد اما اسکان مهاجران این رشد منفی را جبران کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، دفتر آمار اتحادیه اروپا دیروز گزارش داد: اسکان دست کم یک میلیون و 900 هزار مهاجر در اتحادیه اروپا در سال 2015 میلادی، سبب شد تا روند نفوس در اتحادیه اروپا ادامه یابد. تعداد ساکنان این اتحادیه به 510 میلیون نفر رسیده است و این در حالی است که این اتحادیه برای نخستین بار پیشی گرفتن نرخ مرگ و میر بر تولد را تجربه کرده است.
در بیانیه یورواستات ، دفتر آمار اتحادیه آمده است: در سال 2015 میلادی، پنج میلیون و 100 هزار مورد تولد در اتحادیه اروپا در مقابل پنج میلیون و 200 هزار مورد مرگ به ثبت رسیده است. با این حال تغییرات نفوسی در نتیجه مساله مهاجرت، همچنان رشد مثبتی را نشان می دهد.
جنگ و ناآرامی در شرق میانه و وخامت اوضاع اقتصادی در آفریقا، موج مهاجران را روانه اروپا کرده است. سازمان ملل متحد، بحران مهاجرت به قاره کهن را در سال 2015 میلادی، مهم ترین بحران پس از جنگ جهانی دوم اعلام کرد.
بیشتر مهاجرانی که از آب های ترکیه خود را به جزایر یونان رسانده و وارد اروپا شده اند، سوری، عراقی و افغان هستند.
در سال 2015 میلادی، یک میلیون و 200 هزار تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا ثبت شده که این میزان نسبت به سال 2014 میلادی، افزایش دو برابری داشته است.
بر پایه برآورد یورواستات، نفوس اتحادیه اروپا در اول جنوری 2016 — 510 میلیون 100 هزار نفر تخمین زده می شود. این رقم در اول جنوری 2015— 508 میلیون و 300 هزار نفر اعلام شده بود.
از سال ها پیش همواره تولد در کشورهایی چون ایرلند، فرانسه، بریتانیا و سوئدن بالاترین میزان در میان کشورهای اتحادیه اروپا بوده است. تولد در کشورهای ایتالیا، پرتقال و یونان کمتر از سایرین بوده است.
همچنین کشورهای شرق اروپا شامل بلغاریا، کروشیا، هنگری، رومانیا و لتوانیا نیز با بیشترین میزان کاهش نفوس مواجه هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا