صحت

برنامه تطبیق واکسین سرخکان آغاز شد

کابل باختر/ 3/ اسد
برنامه تطبیق واکسین سرخکان ازطرف وزارت صحت عامه امروز درمرکز و ولایات افتتاح گردید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، داکتر احمد جان نعیم معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه درمحفل افتتاح این برنامه گفت: با وجود دست آورد های وزارت صحت عامه درعرصه صحت، مرگ و میر درمیان کودکان قراردارد، مرگ و میری که به آسانی میتوان توسط واکسین ها از آن جلوگیری کرد.
وی گفت: واکسین یک روش موثر و ارزان به منظور کاهش وفیات کودکان و مادران بوده و با تطبیق واکسین میتوان از امراض خطرناک ساری جلوگیری و آنرا ریشه کن بسازیم .
داکتر احمد جان نعیم افزود: برنامه تطبیق واکسین سرخکان درشش روز بالای پنج ملیون و پنجصد هزار کودک زیر سن پنج سال در مراکز صحی ثابت و موقت که درمحلات ایجاد شده است، تطبیق میگردد .
او گفت: واکسین سرخکان در ولایات قندهار ، خوست ، هلمند تطبیق شده و درآینده نزدیک، این واکسین درولایات بادغیس و نورستان نیز تطبیق میشود.
وی اضافه کرد که تطبیق این برنامه بیش از 27 هزار رضاکار و کارمندان صحی شرکت کرده اند .
داکتراحمدجان نعیم خاطر نشان کرد که برنامه واکسین سرخکان چهارملیون وپنجصد هزار دالر امریکایی هزینه برمیدارد و این وزارت را سازمان صحی جهان ، اداره یونیسف و ائتلاف جهانی برای واکسین و معافیت دهی کمک مالی و تخنیکی نموده است .
معین وزارت صحت عامه ازمسؤلان دولتی ، بزرگان قومی ، علمای دین و والدین خواست تا درتطبیق واکسین دسته های صحی و رضاکار را یاری رسانند، تا هیچ کودکی از این برنامه محروم نماند.
وی از والدین خواست تا کودکان شان را به خاطر تطبیق این واکسین به مراکز سیار و ثابت که درمحلات شان ایجاد شده، انتقال بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا