سیاست

راه های جلوگیری از فساد اداری مورد بحث قرار گرفت

کابل باختر 9 دلو
قانونپوه سید یوسف حلیم رئیس ستره محکمه بعد از ظهر امروز دردفترکارشان  با رئیس واعضای کمیته مشترک ارزیابی مبارزه با فساد اداری ملاقات بعمل آورد .
به اساس معلومات ریاست نشرات ستره محکمه به آژنس باختر، درین ملاقات هیئت مذکور نخست برنامه های کاری شانرا در زمینه ارزیابی وضعیت  مبارزه با فساد اداری درافغا نستان ارائه و نکات نظر شانرا روی ابعاد مختلف مبازره با فساد اداری با رئیس ستره محکمه درمیان گذاشتند .
بعداً رئیس ستره محکمه با ارزیابی از وضعیت  مبارزه بافساد اداری افزود که رهبری جمهوری  اسلامی افغانستان درمبارزه باا ین پدیده مضحک تلاش همه جانبه نموده  و با توسعه و تقویت ساختار های عدلی ، امنیتی و قضایی مبارزه با این پدیده را شدت بخشیده است چنانچه مرکز عدلی مبارزه با فسا د اداری که رسید گی به جرایم سنگین فساد اداری را به عهده دارد عملاً ایجاد گردیده و همچنان  محاکم ابتدائیه و استیناف مبارزه با فساد اداری در مرکز وزونهای کشور فعالیتهای شانرا در زمینه با سرعت لازم انجام میدهند که نمایانگر تعهد دولت در مبارزه با این چالش است .
رئیس ستره محکمه همچنان مبارزه با فساد اداری در صفوف قوه قضائیه را مطلوب توصیف نموده افزود : رهبری قوه قضائیه بویژه اداره مراقبت قضایی با  انجام فعالیت های لازم  درین راستا مبارزه جدی کرده وبا همکاری مردم و ایجاد هماهنگی لازم میان ادارات عدلی و قضایی  زمینه ها وسهولت های لازم را درعرضه خدمات قضایی به میان آورده که همه اقدامات وتدابیر باعث کاهش فساد اداری  گردیده و درین راستا دستاورد های مهمی حاصل شده است .
طرفین درین ملاقات درمورد راه های مبارزه مشترک و جلوگیری از اضرار این پدیده که جامعه ملی و بین المللی را آسیب میرساند نیز تبادل نظر بعمل آوردند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا