سیاستTOP

امرالله صالح؛ ایستادن در کنار مدافعان وطن عیاری است

کابل/ ۲۵جوزا/ باختر
امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، ایستادن در کنار مدافعان وطن را عیاری و منتقدان دولت را «مرتجع» خواند.
گزارشگر آژانس باخترمی نگارد؛ امرالله صالح، امروز در فیسبوکش نوشته است: دشمن خاک و مردم معلوم است. ایستادن با هر وسیله‌ یی در کنار مدافعان خاک و مردم کار عیاری است. مرتجع در چنین حالات انتقاد می‌کند و کنایه می‌نویسد.
این گفته ها واکنش در برابر گفته های منتقدان نظام است که می گویند: همه روزه یک یا دو واحد اداری سقوط می کنند، مگر دولت با آرامی آن را نظارت می کند، منتقدان نظام از دولت خواسته اند که از حالت بی تفاوتی بیرون شود و به تاراج ولسوالی ها از سوی طالبان خاتمه بخشد.
در روزهای اخیر اخباری مبنی بر سقوط حدود سی ولسوالی به دست طالبان منتشر شده است که دولت آن را عقب نشینی تکتیکی خوانده است و طالبان یک برتری نظامی.
امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، در نوشته قبلی خود در بارۀ سقوط چند ولسوالی به دست طالبان گفته بود: «در بسیاری مناطق که طالبان اسمش را سقوط گذاشته‌اند، با ایجاد یک خط بارک پیش‌روی کرده‌اند، اما عقبه‌‌شان عمق و پهنا ندارد.»
منابع دولتی گفته اند که به زودی عملیات واپس گیری شماری از مناطق که در روزهای اخیر به دست طالبان افتاده است، روی دست گرفته خواهد شد.
گفته های اخیر امرالله صالح که منتقدان نظام را مرتجع خوانده است، در شبکه های اجتماعی با واکنش های متفاوتی دنبال شده است، شماری از معاون اول ریاست جمهوری خواسته اند که به جای موضع گیری در صفحات اجتماعی، به اصل ماجرا بپردازد، شماری هم گفته اند که طالبان با تسلط بر مرکز چند ولسوالی دارند هویت و گذشته سابق شان را دو باره نمایان می کنند که متحجر باقی مانده اند و هیچ برنامه یی برای آینده ندارند، دوش اخیر طالبان آخرین دوش های سیاسی این گروه است که انجام آن انزوا سیاسی خواهد بود. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا