سیاست

سخنگوی وزارت دفاع : اوضاع به نفع مخالفان مسلح تغییر نمیکند

کابل باختر/ 30/ ثور
سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید: تشدید حملات مخالفان مسلح نمی تواند اوضاع رابه نفع آنان تغییر دهد ، این اظهارات درحالی بیان میشود که دراین اواخر حملات طالبان برنیروهای امنیتی افزایش یافته و اطلاعات وجود دارد که شماری از مدارس دینی از مناطق قبایلی تعطیل و طلبای آن به افغانستان اعزام شده اند.
به گزارش آژانس باختر ، جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی که امروز در نشست خبری درمرکز رسانه های حکومت سخن میگفت اظهار داشت من به مخالفان به صراحت بیان میدارم که به هیچ وجه اوضاع به نفع آنان تغییر نخواهد خورد و اردوی ملی توانائی آنرا دارد تا هر نوع تهدید را رفع و اوضاع را درکنترول خود داشته باشند.
به گفته جنرال عظیمی درحال حاضر نود درصد عملیات ها بدوش اردوی ملی است این رقم تایک ماه به صددر صد خواهد رسید .
او گفت اوضاع امنیتی را در ولایت های قندهار ، هلمند ، صفحات شمال و شرق کشور بهبود یافته است ، جنرال عظیمی در رابطه به اصلاحات داخلی و تشکیلاتی آن وزارت نیز صحبت نموده برتجهیز نیروی هوایی تاکید کرد او یاد آور شد وزارت دفاع در بخش نیروی هوایی با مشکلات مواجه است اما تلاش براین است تا این مشکلات کاهش یابد .
او به خریداری پنج فروند طیاره انتونوف به هزینه صد ملیون دالر اشاره کرده که از بودجه وزارت مالیه پرداخته خواهد شد ، ضمناً او یاد آور شد که غرض تجهیز نیروی هوایی کمک های ایالات متحده امریكا و سایر کشورهای دوست جلب خواهد شد.
دراین نشست که سخنگوی ایساف و ناتو نیز حضور داشتند در رابطه به واگذاری پایگاه های نظامی ناتو به نهاد های امنیتی افغان گفتند ، کمیسیونی مختلط ایجاد گردیده که تا اهمیت استراتیژیک و استفاده موثر ازاین پایگاه ها را تشخیص نمایند.
اما آن پایگاه های که از نقطه نظر استراتیژیک دارای ارزش نبوده و نمی توان ازآن برای تاسیسات ملکی استفاده کردتخریب میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا