سیاست

رئیس جمهور غنی با شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پښتونخوا و کویته دیدار کرد

کابل باختر 10 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پښتونخوا و کویته که به کابل آمده بودند، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:
در این دیدار که در ارگ انجام شد، در آن محمد گلاب منگل وزیر امور سرحدات و قبایل، داکتر نسرین اوریا خیل وزیر کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین، محمد اکرم خپلواک مشاور رئیس جمهور در امور سیاسی، اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رئیس جمهور، شماری از اعضای شورای ملی و تعدادی از نویسنده گان و محققین حضور داشتند.
رئیس جمهور غنی تخلیقات پنجگانه خوشحال خان و آثار موصوف را بی نظیر دانست و نویسنده گان و محققین جوان را در راستای نوشتن آثار و مقالات مفید، مورد تشویق قرار دارد.
رئیس جمهور، تحکیم روابط فرهنگی و برگزاری کنفرانس های فرهنگی را برای معرفت و شهرت نویسنده گان و کادر های جوان مفید خواند و به وزیر امور سرحدات و قبایل هدایت داد تا زمینه های بیشتر روابط و تماس های نویسنده گان هر دو سوی خط دیورند را فراهم نماید.
رئیس جمهور غنی گفت که مردمان دو طرف خط، یک تن و وجود اند و پیوند خونی دارند و قربانی ناامنی و دهشت افگنی می باشند. وی افزود که در این راستا اقدامات جدی و همه جانبه جهانی، منطقوی و میان حکومت های دو کشور نیاز است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که تقاضای اساسی ما نجات مردمان دو طرف خط است و به همین هدف ما اجماع منطقوی و بین المللی را ایجاد کرده ایم و پالیسی و موقف ما در این راستا منطقی و روشن است.
رئیس جمهور گفت که خواست اساسی ما صلح است، هر افغان صلح پایدار و با عزت می خواهد، به همین منظور راه عمل را در پیش گرفته ایم، اگر باز هم فرزندان ما کشته می شوند، پس راه گفتگو و مذاکرات بسته می شود.
رئیس جمهور گفت که ما چهارراه آسیا و یک منطقه عظیم اقتصادی هستیم. به همین منظور راه ابریشم و دیگر راه های مهم از اینجا گذشته است. وی افزود که برای چین و کشور های آسیای و اروپایی قناعت داده ایم و تمام جهان این را پذیرفته اند که باید یک بحث همه جانبه اقتصادی آغاز گردد.
در این دیدار اورنگزیب سکرتر جنرال عوامی نشنل پارتی و آقای داکتر خادم حسین رئیس بنیاد باچاخان به نماینده گی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خیبر پښتونخوا و کویته صحبت کرد و از رئیس جمهور تشکر نمود که آنان را به حضور پذیرفتند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا