جامعه

برگزاری کارگاه انکشاف پایدارومدیریت منابع طبیعی درهرات

شهرهرات 9 حمل باختر
ورکشاپ چند جانبه در راستای تحقق اهداف انکشاف پایدار و مدیریت منابع طبیعی، با حضور محی الدین نوری معاون ولایت هرات در آن ولایت گشایش یافت.
عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت ولایت هرات  گفت که در این ورکشاپ مسوولان اداره‌های صحت، معارف، زراعت و اقتصاد ولایت‌های فراه، نیمروز، بادغیس، غور و هرات اشتراک دارند.
نجیب الله سلیمان خیل مشاور و رئیس پلان وزارت زارعت کشور گفت که کشورهای عضو سازمان ملل متحد در سال 2015 اهداف توسعه پایدار را تصویب کردند و حکومت‌ها موظف اند که آن را در کشورهای شان تطبیق کنند.
محی الدین نوری معاون والی هرات هدف اصلی «اهداف توسعه پایدار» را مبارزه با فقر و دسترسی به خدمات بشری عنوان کرد وگفت:"  روی این اساس اداره‌های محلی در راستای بر آورده ساختن این اهداف مسوولیت رسمی و مکلفیت اخلاقی دارند.
نوری افزود اهداف انکشاف پایدار برای کشورهای فقیری چون افغانستان مهم است. این چهارچوب جهانی می‌تواند تضمین کننده جنبه‌های مختلف انکشاف پایدار در کشور باشد و اداره‌های محلی ما رکن اصلی تطبیق برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف این برنامه می‌باشند.
یونس رهنورد رئیس اقتصاد هرات با تشریح ارزش پلان گذاری در بر آورده ساختن این اهداف گفت که اداره‌های محلی مکلف اند تا با د ر نظر گرفتن این اهداف اقدام به بودجه سازی نمایند.
اهداف انکشاف پایدار ( ۲۰۱۵ – ۲۰۳۰ )، به ابتکار سازمان ملل‌متحد ترتیب و ۱۹۳ کشور جهان متعهد به تطبیق آن در ۱۵ سال آینده هستند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا