گزارش ها

نگرانی ها از حضور روز افزون داعش در ننگرهار! // نگرانی که باید جدی گرفته شود

کابل باختر۲۵ سنبله
یک عضو مجلس نمایندگان ادعا دارد که داعش در ولایت ننگرهار  بصورت منظم اکمال میشود در حالیکه دولت برای سرکوب این گروه ارادهء ندارد.
حضرت علی یک جهادی پیشین که در حال حاضر از ولایت ننگرهار در مجلس نمایندگان نمایندگی میکند می گوید که گروه داعش در این ولایت به صورت منظم اکمال میشودوبخاطر او تاکید دارد که ازبرخی مناطق ولسوالی های پچیرآکام برای گروه داعش وگروههای مسلح دیگر اسلحه میرسد و این گروه ها حمایت  گسترده خارجی دارند.
این عضو شورای ملی در حالیکه نگران بدتر شدن اوضاع در  زادگاهش ( ننگرهار) است  حکومت و نیر وهای خارجی را در امر مهار داعش در ننگرهار به بی پروایی متهم میسازد و میگوید اگر برای مهار داعش کاری نشود داعش در ننگرهار از کنترول خارج خواهد شد .
این گفته ها در حالی بیان میشود که  قبلاً نمایندگان دیگر ننگرهار به شمول حاجی ظاهر قدیر از قدرتمند شدن گروه های تروریستی در آن ولایت ابراز نگرانی کرده گفته اند که دستان پنهانی در تمویل و تجهیزداعش در ننگرهار فعال اند وبرخی از ولسوالی های ان ولایت به مراکز تجمع تروریستان خارجی  و محل اعزام آنها به ولایت های دیگر مبدل شده است.
ظاهر قدیر گفته است که ناامنی های شمال ارتباط مستقیم  با تجمع تروریستان خارجی در ولایت ننگرهار دارد .
او تاکید دارد که باید گفته های او جدی گرفته شود در حالیکه هیچ نهاد امنیتی در این خصوص با وی تماس نگرفته است .
در همین حال جاوید کوهستانی آگاه امورنظامی با تایید گفته های حضرت علی به خبرنگار آژانس باختر گفت : حکومت علیه گروه داعش که اکثریت آنان شهروندان خارجی اند  ودر شرق حضور دارند عملیات های لازم را انجام نداده ، چنانچه در حدود دو سه سال قبل حاجی ظاهر جهادی پیشین و  نیز چندین بار چنین ادعاهای داشت وخواستار عملیات علیه این گروه شده بود اما حکومت هیچگونه اقدام جدی نکرد وافواهات بین مردم پخش شد که گویا این گروه از جانب حلقات در داخل حکومت حمایت میشود.
کوهستانی می افزاید که نپرداختن وجدی نگرفتن گروه داعش سبب شد که اکنون طالبان برنامه نابودی این گروه را رویدست بگیرد تا شرق یکدست شود اما باز می بینیم که دولت موضع طالبان را بمباردمان میکند ،رویهم رفته این موضوعات سبب میشود که مردم بگویند که گروه داعش حمایت کنندگانی در داخل دارد وگروه داعش یک حقیقت است که در شرق وجود دارد وعملیات ها را درهر گوشه کشورانجام میدهند .
این گفته ها در حالی بیان میشود که روسیه بار ها این مساله را مطرح ساخته که هلیکوپترهای ناشناس داعش را در شمال افغانستان اکمال میکند همچنان استخبارات این کشور با تهیه گزارش گفته که داعش های شکست خورده در عراق و سوریه از مسیر کشورهای عربی و بندر کراچی پاکستان به شرق افغانستان و بعدا هم به شمال افغانستان انتقال میبابند.
در همین حال منابع امنیتی تاکید دارند که انکشافات امنیتی همه روزه بررسی میشود در این جای شک نیست که داعش در کنار سایر گروه های تروریست در افغانستان  و در حمایت حلقات بیرونی فعالیت دارند مگر آنها توان تحرک برنامه های بزرگ را ندارند .
این منابع گفته اند که بعضی ها داعش را در افغانستان بزرگ نمایی میکنند.
صائم / نعمت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا