سیاست

وداع مردم افغانستان با برپایی مراسم سوگواری ، با شخصیت دلسوزبه وطن

کابل باختر/ 23/ دلو
وداع با شخصیت های خدمت گزار مردم و یادآن ها درروز های دشوار ، درد آور است .
اما حکم حیات و سرنوشت انسان ها با مرگ گره زده شده است.
به هرصورت  مردم افغانستان فردا با برپایی مراسم سوگواری ، با شخصیت دلسوزبه وطن ومردم وداع می کنند . وداع با پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی ، شخصیت روحانی و یکی از رهبران معظم جهاد مردم افغانستان .
دراین جای تردید وجود ندارد که نام مرحوم حضرت صبغت الله مجددی شخصیت اثر گذار درتاریخ معاصر افغانستان با جهاد و مقاومت ملت افغانستان دربرابر قشون سرخ شوروی وقت ، پیوند خورده است .
مرحوم مجددی خواهان افغانستان آزاد ، مستقل و یک پارچه بود او درسال 1357 به خاطر مقابله با نظام دست نشانده شوروی وقت جبهه نجات مردم افغانستان را ایجاد کرد ووارد معرکه بزرگ سیاسی و نظامی با ابرقدرت وقت "شوروی " شد.
نقش او دربسیج مردم افغانستان علیه متجاوزان برجسته و ماندگار است.
پروفیسور مجددی پس از سقوط و از هم پاشی نظام داکتر نجیب الله به عنوان رییس موقت دولت اسلامی افغانستان واردکابل شد و برای مدت دو ماه یعنی از ثور 1371 تا 8 سرطان به این وظیفه ادامه داد.
به این دلیل او در اساس گذاری نظام بسا طالبانی نقش ویژه ایفا کرد  و پس از آن درسیر تحولات دیگر که افغانستان وارد مرحله نوین سیاسی شد نیز درموقعیت های مختلف به ویژه ریاست لویه جرگه اضطراری، ریاست جرگه های مشورتی و ریاست مجلس سنا خدمت کرد.
پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی شان روز گذشته باجهان فانی وداع کرد اما مردم افغانستان هرگز او را فراموش نخواهند کرد.
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا