اخبارصحت

امریکا به کشور های دیگر واکسین کرونا می فرستد

واشنگتن/هندوستان تایمز/29ثور/باختر

جوبایدن رییس جمهور امریکا در تازه ترین اظهارات خود گفت که امریکا به خاطر مصونیت خود به مصوون ساختن کشور های دیگر در برابر ویروس کرونا نیازدارد به همین سبب در پایان ماه جون به کشور های خارجی 20 میلیون دوز واکسین ضد ویروس کرونا می فرستد.

آژانس باختر به نقل ازهندوستان تایمز گزارش داد که این واکسین ها از نوع آسرازینیکا ،  پفایزر، مودرنا یا جانسن جانسن خواهد بود.

یک مقام اداری امریکا که نخواست نامی از وی برده  شود ، تأکید کرد که این اقدامات تنها اولین قدم است زیرا امریکا توجه خود را به رفع همه گیری ویروس کرونا خارج از آن کشور متمرکز می کند. بایدن قبلاً متعهد شده بود كه امریکا به زودی به “انبار” عرضه جهانی واكسین تبدیل خواهد شد.

این مقام امریکایی گفت که بایدن همچنان اعلام خواهد کرد که “جف زینتس” را که به عنوان مسوول هماهنگ کننده مبارزه با ویروس کرونا  خدمت کرده است ، مسوول تلاش خود برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در سطح جهانی معرفی خواهد کرد. “جف زینتس” برای هدایت دوزهای واکسین کرونا درخارج از  آن کشور با شورای امنیت ملی و سایر سازمان ها کار خواهد کرد.

دراین روز ها هند روز های سختی را سپری می کند ،آن کشور همه روزه از ابتلای بیش از 300 هزار و هلاکت بیش از 3000 نفر در اثر ویروس کرونا گزارش می دهد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا