فرهنگ

داکترسنگدل : بروعده که به صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان داده، تاکید کرد

کابل باختر/ 18/ جوزا
قراراست درآینده نزدیک تلویزیون علمی و آموزشی پیشگام وپوهنځی ژورنالیزم درپوهنتون دنیا افتتاح شود که  برای یکتعداد اعضای صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان نیز زمینه تحصیل مساعد میشود.
احمد شاه سنگدل سرپرست پوهنتون یومف  سویس دنیا دریک نشست با هیئت رهبری صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان گفت: درآینده نزدیک با حصول اجازه از وزارت تحصیلات عالی پوهنځی ژورنالیزم را دراین پوهنتون افتتاح می نمایند و تلویزیون پیشگام هم به این منظور برای اینکه  ژورنالیستان با کارهای عملی در استدیو درجریان تحصیل به مشکل مواجه نشوند افتتاح میشود.
احمد شاه سنگدل میگوید از دیرزمان بدینسو اصطلاح دانشگاه باز
( اوپن یونیورستی ) مطرح بحث کارشناسان وکارگزاران رسانه ای است اکنون شبکه تلویزیون پیشگام درصفحه جدیدی ، فعالیت رسانه یی را درافغانستان با زمیکند ومیکوشدمفهوم دانشگاه باز را با نشر برنامه های متنوع علمی و آموزشی درجامعه که بخاطر محرومیت های اکثریت شهروندان که از نعمت سواد وآموزش های پیشرفته بی بهره مانده اند ، به اجرا گذارد.
به گفته سنگدل طرح این پوهنتون توسط پروفیسور جاوید سنگدل رییس دانشگاه بین المللی یومف سویس به حمایت از شخصیت  های اکادمیک بین المللی در افغانستان ریخته شده است.
داکتر سنگدل همچنان بروعده که برصندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان مبنی بر پذیرش پنجاه ژورنالیست نموده بود تاکید کرده گفت با شروع سمستر درپوهنځی ژورنالیزم به علاقمندان که عضویت صندوق را دارند فرصت مساعد خواهد شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا