اخبارجهان

روسای جمهور پیشین امریکا در مقابل کمرۀ رسانه‌ها واکسین کووید۱۹ را می‌گیرند

واشنگتن/  ویاو ای/15 قوس/باختر

بارک اوباما، جورج دبلیو بش و بل کلنتن، رییس جمهوران پیشین ایالات متحدۀ امریکا داوطلب شده اند که در مقابل کمره واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند تا از آن طریق اعتماد مردم را نسبت به مصوونیت این واکسین جلب کنند.

در حالیکه شاید تا چند روز یا هفتۀ دیگر واکسین کووید۱۹ در امریکا جواز تطبیق را بگیرد، این سه رییس جمهور پیشین امریکا در صدد اند تا با اینکار شان پیام قوی در مورد موثریت و مصوونیت واکسین به مردم امریکا بفرستند.

اوباما گفته است که اگر انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت ملی امراض ساری امریکا به وی بگوید که واکسین مصوون است، آن را قطعاً خواهد گرفت، آنهم در مقابل کمرۀ تلویزیون تا مردم بدانند که من به آن باور دارم.

فریدی فورد، رییس دفتر جورج دبلیو بوش نیز به شبکۀ خبری سی ان ان گفته است که بوش با انتونی فاوچی و دیبوره بیرکس، هماهنگ کنندۀ گروه کاری قصر سفید برای مقابله با ویروس کرونا هفته‌ها پیش به تماس شده است و گفته است که هر زمانی که مصوونیت واکسین ویروس کرونا ثابت شد، وی حاضر است که آن را در محضر عام بگیرد.

همچنین، انجل اورینا، سخنگوی بل کلنتن، رییس جمهور پیشین امریکا نیز به رسانه‌های امریکایی گفته است که به محض آماده شدن واکسین، کلنتن بر اساس اولولیت‌هایی که مقام‌های صحت عامه تعیین می‌کنند، این واکسین را در محضر عام خواهد گرفت تا تمام امریکایی‌ها را به انجام عین کار ترغیب کند.

ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ ، رییس جمهور امریکا در یک پیام تویتر از این اقدام رییس جمهوران پیشین امریکا ستایش کرده است و گفته است که خودش نیز چنین خواهد کرد.

این چهره‌های سرشناس امریکایی در حالی خواستار تطبیق داوطلبانۀ واکسین در برابر کمرۀ رسانه‌ها شدند که پیشتر، انتونی فاوچی تاکید کرده بود که اکثریت مردم امریکا باید واکسین کووید۱۹ را بگیرند تا از انتشار آن جلوگیری شود.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا