جامعه

بازارقیمت فروشان کسادشد

کابل باختر/ 12/میزان
عید رسید و بازار قیمت فروشان کساد شد.
درچند روز گذشته بازارهای شهر جمع و جوش فراوان داشت . شماری زیادی ازشهروندان ، به بازار ها آمدند ، آنچه برای استقبال عید مدنظر دارند تهیه کنند.
برخی ازفروشنده ها ناراضی بودند و پیوسته میگفتند که فروشنده ها فقط منتظر چنین روز ها میباشندتا از مجبوریت مردم استفاده کرده هرچیزی را که به هر قیمت بخواهند بفروشند.
شکریه که وظیفه معلمی دارد و نخود وسیمیان کلچه خریده است میگوید ، یک کیلو سیمیان را دوصدو چهل افغانی میفروشند ، یک حلقه کیک را پیش از عیدهفتاد افغانی میفروختند اما امروز صد افغانی عرضه میدارند، به همین ترتیب خسته و پسته نرخ هایش به آسمان رسیده و کسی نیست که پرسان کند.
اما حمیدالله میگوید ، یک کیلو پسته را از هفتصد تا هفتصد و پنجاه افغانی میفروشند.
همچنان محمد نبی که تارهای سروریش را سفیدکرده میگوید راه بهتر درچنین موارد فقط این است که مردم چیزی نخرند .
او گفت درسابق مردم کابل تنها کلچه و سمیان نقل درعید آماده میکردند ، اما حالا درهر خانه ای که میروی ببینی دسترخوان بزرگی همواره کرده اند و انواع میوه ها را بالای آن گذاشته اند به همه حال بیشترین کسانی که از وضعیت نرخ ونوا در بازار ناراضی بودند ، کارمندان دولتی بودند ، آنها پیوسته به کنترول بازار تاکید داشتند .
اما جواب مسوولان شاروالی پیوسته همین بوده است که در بازار آزاد کنترول وجود ندارد.
درهمین حال حمیدالله فاروقی کارشناس مسایل اقتصادی زمانی به خبرنگار باختر گفته بودکه هرگاه در بازار هرج و مرج زیر نام بازار آزاد به وجود می آید، دولت میتواند به کنترول بازار اقدام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا