جهان

نشست وزیران خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا روز دوشنبه سه حوت برگزار خواهد شد.

کابل باختر 29 جدی

در این حال سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در حال حاضر برنامه‌ای برای مذاکره با ایران در دست ندارد.

جزئیات تحریم‌های نفتی و محدودیت‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی به روز دوشنبه مشخص خواهند شد. گمانه‌زنی‌های دیپلمات‌های اروپایی اما گستره‌ این تحریم‌ها را تا حدودی روشن می‌کنند.

یکی از موضوع‌های اساسی در این میان تعیین زمان آغاز تحریم‌هاست. از آن‌جا که ایتالیا، یونان و اسپانیا بیش از دیگر همسایگان خود به نفت وارداتی از ایران وابسته‌اند، باید مهلت مناسب برای یافتن منابع جایگزین برای این کشورها در نظر گرفته شود.

تحریم‌های نفتی اتحادیه‌ اروپا از قرار بستن قراردادهای جدید با جمهوری اسلامی را ممنوع می‌کنند و به کشورهای واردکننده فرصت می‌دهند قراردادهای کنونی خود را تا اول جولای سال جاری به پایان برسانند.

از سوی دیگر برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و لیبی اعلام کرده‌اند که کمبود نفت ایران را جبران می‌کنند. ویلی سوندال، وزیر خارجه‌ دنمارک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه‌ اروپا را بر عهده دارد، نیز چندی پیش اعلام کرد که یافتن منابع جای‌گزین برای نفت ایران دشوار نیست. ختم  مینوی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا