سیاست

کمیسیون حقوق بشر: خواسته‌های قربانیان جنگ و مردم ٬رکن اصلی گفت وگوهای صلح باشد

کابل/  ۲۹ سنبله/  باختر
کمیسیون حقوق بشربا اشاره به مذاکرات صلح تاکید دارد که حقوق اساسی  بشر باید  برای همه شهروندان به رسمیت شناخته شده و حفظ شود .
به گزارش آژانس باختر : کمیسیون حقوق بشرامروزبانشر اعلامیه گفته است:خواسته‌های قربانیان جنگ و عموم مردم باید به‌عنوان رکن اصلی گفت وگوها در نظر گرفته شود و به رسمیت شناخته شود‌.
این نهاد گفته است صدای قربانیان باید شنیده شود، به رنج‌های آن‌ها اذعان‌ و به نیازهای بشردوستانه آن‌ها رسیدگی شود.
کمیسیون مستقل حقوق بشر همچنان بیان کرد که در زمینه توافق صلح، افغانستان باید طیف وسیعی از اقدام‌ها را برای دستیابی به عدالت قربانی‌محور در نظرداشته باشد.
این درحالیست که کمیسیون حقوق بشر از آغازگفت وگوهای صلح میان هیئت های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان بر اهمیت فراگیر بودن و مشارکت گسترده و معنادار مردم به‌عنوان یک اصل در روند صلح تأکید کرده است و از حکومت و طالبان می‌خواهد که ساختار‌های پیشنهادی را تأیید کنند و در مورد روندی اطمینان دهند که قربانیان مستقیماً در آن شرکت دارند.
یکی از خواست های دیگر کمیسیون مستقل حقوق بشر این است که نمایندگان٬قربانیان جنگ باید از سراسر کشور انتخاب شوند٬ رو در رو با طرف های مذاکره کننده گفت وگو کنند.
بربنیاد گزارش ها، گفت وگو های صلح مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان پس از ماه ها بن بست در دوحه  آغاز شده است با آن که حدود یک هفته از آغازاین  مذاکرات می گذرد، اما تاکنون هر دو طرف به توافق چشمگیری نه رسیده اند. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا