سیاست

مارشال محمد قسيم فهيم: ثبات و امنيت زمينه سازي شود تا كشور راه هاي توسعه و انكشاف را خوبتر بپيمايد

 

كابل باختر 6 قوس

مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با جنرال جان آلن قوماندان عمومی نیروهای بین المللی در افغانستان پیرامون همکاریها در راستای تامین امنیت وثبات دایمی و توجه بیشتر به تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان بحث نمودند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، معاون اول ریاست جمهوری یاد آور شد که امنیت وثبات زمینه ساز آن می شود که کشور ما بتواند راه های توسعه و انکشاف اقتصادی را خوبتر بپیماید. از اینرو باید بیشترین تلاشها درین راستا صورت گیرد. 

معاون ریاست جمهوری همچنان خاطر نشان ساخت که افغانستان به کمک های بیشتر جامعه جهانی نیاز دارد تا بتواند در راه توسعه گام بردارد و به خود کفایی برسد زیرا موجودیت یک افغانستان نیرومند و متکی بخود نیز برای امنیت منطقه وجهان سودمند است. در جریان این دیدار جنرال جان آلن قوماندان عمومی نیروهاي بین المللی در افغانستان اطمینان داد که افغانستان به گذشته بر نمی گردد. دولت ومردم ایالات متحده امریکا با قوت در کنار مردم افغانستان خواهند ماند.

جنرال جان آلن گفت که من با کار مشترکی که با نیرو های امنیتی افغانستان و بویژه با اردوی ملی افغانستان دارم، از روند آموزش و قوت یابی آن اطمینان حاصل کرده ام و میدانم که افسران و جنرالان و سربازان شجاع و وطن دوست افغانستان برای آینده کشور شان خدمت می کنند و این مایه خوشبینی بیشتر ما شده است. موصوف به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اطمینان داده گفت که تا سال دوهزارو چهارده که سال خروج نیرو های بین المللی از افغانستان است، نیرو های امنیتی افغانستان بهترتجهیز میشوند، و بیشتر آموزش می بینند و با نیرو مندی تمام عهده دار وظایف شان خواهند شد تا مردم افغانستان با اطمینان برای پیشرفت و ترقی کشور شان کار کنند. 

بربنیاد یک خبر دیگر :مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری چاشت امروز با عده ای از بزرگان و موسفیدان ولایت کندز  پیرامون اوضاع امنیتی و مشکلات محیطی شان با آنها گفتگو کرد.

 معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار به بزرگان ولایت کندز گفت که به مسأله امنیت در مناطق تان توجه کنید زیرا مردم هم مسئولیت دارند تا در همکاری با نیروهای امنیتی خویش از امنیت و ثبات در مناطق شان پاسداری کنند.  معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد در هر جایی که مردم همکار نیرو های امنیتی بوده اند، آرامش و رفاه و پیشرفت و ترقی در آن مناطق بیشتر بوده است و کودکان و جوانان شان توانسته اند آموزش ببینند و ترقی داشته باشند. در این دیدار دو تن از بزرگان ولایت کندز حمایت شان را از برنامه های دولت جمهوری اسلامی افغانستان ابراز داشته برخی پیشنهاد هایی را در زمینه اصلاح برخی از نارسایی های محیطی شان ارایه داشتند. معاون اول ریاست جمهوری وعده کرد که به پیشنهاد های شان از طریق مراجع مربوط ترتیب اثر داده میشود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا