جهان

قوه قضاييه پاكستان دستور تحقيق در باره لاری ھاي ربوده شده ناتو را صادر كرد

اسلام آباد – ایرنا – باختر – 12 سنبله

 قوه قضاييه امروز دستور تحقيق در باره موتر  لاری های لاری و وسایط تداكارتي ربوده شده نيروھاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را به مسوولان امنيتي اين كشور صادر كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، دوسیه   ناپديد شدن بيش از ۱۹ ھزار موتر لاری های لاری و وسایط تداركاتي متعلق به شركتھاي خصوصي ازجمله نيروھاي ناتو در نقاط مختلف پاكستان كه گفته مي شود بيشتر محموله ھاي آنان سلاح، مھمات، مشروبات الکولي و ديگر كالاھا است، از سوي ديوان عالي پاكستان تحت پيگيري بوده و قرار است كميته اي به سرپرستي رمضان بھتي افسر ارشد پوليس اين كشور تحقيقاتي جامعي در اين زمينه انجام دھد.

قاضي افتخار محمد چودري رييس قوه قضاييه پاكستان خواستار گزارش كامل ربوده شدن موتر   لاری  ھاي ناتو شد.

منابع آگاه به رسانه ھاي محلي پاكستان گفتند: مقامات ارشد در بندر شھر كراچي، بندر قاسم و ديگر ترمینل ھاي كشتيھاي باربري و تخليه بار در روند تحقيقات شركت كرده و شواھد مورد نياز درباره موتر لاری ھاي ربوده شده را جمع آوري خواھند كرد.

ھفته گذشته مقامهاي پوليس پاكستان گزارش دادند: دو موتر لاری ربوده شده حامل تداركات و تجهيزات متعلق به نيروهاي ناتو در شهر كراچي مركز ايالت سند در جنوب اين كشور كشف شد.

به نقل از منابع محلي، جنرال رضوان اختر یک قوماندان نيروهای مسلح پاکستان  در شهر كراچي  پاکستان گفت كه جنايتكاران در كراچي با استفاده از سلاحهاي مسروقه از موتر لاری هاي ناتو و واسطه هاي تداركاتي اين نيروها اقدام به قتل شهروندان پاكستاني و انجام جرايمهاي سازمان يافته در اين شهر مي كنند.

براساس توافق پاكستان و امریکا در روز سال گذشته ميلادي (ششم  اسد ۱۳۹۱) حمل سلاح و مهمات از پاكستان به افغانستان براي واسطه هاي ناتو ممنوع شد، با اين حال رسانه هاي محلي پاكستان بارها گزارشهاي مختلفي درباره كشف سلاحهاي ساخت خارج ازجمله امریکا، بریتانیا و رژيم صهيونيستي توسط گروههاي تروريستي در شهرهاي كراچي، كويته و لاهور بازتاب داده و اين موضوع را به نحوي مرتبط با تردد واسطه هاي تداركاتي ناتو و يا ربوده شدن اين موتر لاری ها در مناطق مختلف پاكستان مي دانند.

واسطه ھاي تداركاتي ناتو با حمل بار از بندر كراچي مركز ايالت سند در جنوب پاكستان اين محموله ھا را از دو مسير منطقه چمن در ايالت بلوچستان در جنوب غربي اين كشور و منطقه تورخم در ايالت خيبرپشتونخوا در شمال غرب پاكستان براي نيروھاي خارجي در افغانستان انتقال مي دھند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا