سیاست

به گرامیداشت از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور محفل مشاعره در باغ صدارت بر گزار شد

کابل باختر 27 اسد
به گرامیداشت از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور ، محفل مشاعره یی به ابتکار ریاست دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری شام دیروز در باغ صدارت برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین محفل پیام سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به این مناسبت توسط دکتور عنایت الله بابر فرهمند، رئیس دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری خوانده شد.
در پیام معاون اول ریاست جمهوری نود و هفتمین سالروز حصول استقلال کشور به مردم افغانستان تبریک گفته شده و خاطر نشان شد که:" استقلال و آزادی کشور امروز در معرض تجاوز و تهدید مزدوران بیگانه و دشمنان صلح و آرامش مردم ما قرار گرفته است. سال های درازی است که فرزندان راستین و دلیر این وطن که در نیرو های دفاعی و امنیتی کشور ما کمر به مبارزه بسته اند، از آزادی، استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع و پاسداری به عمل می آورند."
در بخش دیگر این پیام گفته شد که :" اتحاد و همبستگی مردم افغانستان همانند سالهای گذشته عزم و اراده دشمن را می شکند و دولت جمهوری اسلامی افغانستان را به جاده های کامیابی و موفقیت می‌کشاند و معلوم است که در نتیجۀ آن مردم به رفاه و خوشبختی خواهند رسید و کشور مجال عمران و آبادی، توسعه و انکشاف پایدار را بدست می آورد."
سپس شرکت کننده های محفل به پای بنای یاد بود از استقلال کشور که در حاشیه قصر صدارت در یک فضای مشجر و سبز بنا گردیده است دعوت شدند و با برافراشتن پرچم سه رنگ و زیبای کشور، از این بنای یادگاری پرده برداری گردید.
بخش بعدی برنامه به شاعران کشور اختصاص یافته بود و شاعرانی از اقوام مختلف کشور به این برنامه دعوت شده بودند. از شاعران به ترتیب دعوت شد تا به این مناسبت شعر های شان را ارایه بدارند.
شاعران به زبان های پشتو، ازبیکی، فارسی، پشه یی، بلوچی و ترکمنی شعر های شان را که در آن به حماسه ظفرمند پیروزی مبارزان راه آزادی و استقلال کشور اشاراتی شده بود، به حاضرین ارایه کردند که با استقبال حاضرین مواجه شد.
این محفل با سپاسگزاری دکتور عنایت الله بابر فرهمند از شاعران و اشتراک کننده به پایان رسید.
رئیس دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری در سخنان اختتامیه به شاعران و فرهنگیان کشور وعده سپرد که با درس گیری از این تجربه تدویر اینگونه مجالس که در واقع ارج گذاری به فرهنگ پر بار کشور عزیز مان می باشد، ادامه می یابد  تا شکوه فرهنگ سرزمین ما دوباره احیا شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا