سیاست

نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور: حمایت از صنعت‌کاران برای دولت الزامی است

کابل 9 جوزا باختر
جلسۀ پیگیری به خاطر بررسی مشکلات برق صنعت‌کاران با هیئت مدیره شرکت برشنا و نمایندۀ صنعت‌کاران، امروز در دفتر نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی  نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور به آژانس باختر، این جلسه به ریاست احمد ضیأ مسعود نماینده‌ٔ فوق‌العاده‌ٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب،با حضور هیئت مدیرۀ شرکت برشنا، اعضای انجمن صنعتکاران افغانستان به منظور رسیده‌گی و حل مشکلات افزایش قیمت برق برای صنعت‌کاران، برگزار شد.
قدرت الله دلاوری رییس شرکت برشنا با ارائۀ گزارش از مشکلات پولی و تخنیکی این شرکت بیان داشت که با توجه به نوسانات نرخ پول افغانی به دالر در سال جاری میلادی‌ و پرداخت ماهانه 20 میلیون دالر به کشورهای برق دهنده، سبب شد تا قمیت عرضه برق برای شهروندان کشور افزایش یابد. از سویی هم نمایندۀ صنعت‌کاران با قبول چالش‌ها فرا-راه شرکت برشنا، خواهان همکاری و حمایت گسترده دولت برای رشد صنعت‌ در کشور شد.
احمدضیا مسعود نماینده‌ٔ فوق‌العاده‌ٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، حمایت از صنعت‌کاران را الزامی دانسته بیان داشت که با توجه به رقابت صعنت‌کاران در منطقه و تلاش‌های برخی از کشورهای همسایه برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور، هرچی عاجل به مشکلات صنعت‌کاران توجه شده و زمینه‌های سرمایه گذاری بیشتر آن‌ها فراهم شود.
عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد نیز در این جلسه با اهم پنداشتن سفر اخیرشان به بندرچابهار گفت که دولت برای زمینه‌سازی هرچه بیشتر سرمایه گذاری در کشور توجه کرده و سرمایه گذاری و رشد صنعت در کشور از سوی مقامات ارشد حکومت، حمایت قاطع می شود.
احمدضیا مسعود با شنیدن گزارش ها و تحلیل‌های هیئت مدیره شرکت برشنا و اعضای انجمن صنعت‌کاران، در این جلسه به شرکت برشنا هدایت داد تا جلسۀ اختصاصی را میان شرکا و هیئت مدیره شرکت برشنا برگزار نموده و راه‌حل حمایت و کاهش عرضه قیمت برق برای صنعت‌کاران را ارزیابی نماید. همچنان تصامیم شان را در این زمینه با انجمن صنعت‌کاران افغانستان در میان گذاشته و برای تصویب به مجلس وزیران پیشنهاد نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا