جامعه

شهروندان کابل از بندش جاده ها و پیاده رو ها شکایت دارند

کابل/باختر/3 ثور
شهروندان کابل موجویت فروشنده های دوره گرد و نیز دست فروشان را در پیاده رو های ساحات مرکزی شهر ، از عوامل عمده ازدحام در جاده های مرکزی می دانند.
برخی از این شهروندان از شاروالی کابل و پولیس ترافیک انتقاد میکنند و این دونهاد را در زمینه مشکلات شهروندان به بی تفاوتی متهم می نمایند.
زرغونه شهروند کابل گفت که صدها دست فروش در پیاده روهای ده افغانان ، پل باغ عمومی ، جاده تیمورشاهی ، ساحات فروشگاه ، جاده میوند و جاده نادر پشتون روزانه به فعالیت می پردازند که این امر سبب شده تا عابران از این پیاده رو ها استفاده نتوانند و به جاده ها عبور و مرور کنند.
صدف محصل پوهنتون کابل در صحبت با خبرنگار آژانس باختر گفت ، وضعیت پیاده روهای شهررا اسف بار خواند و مسوولان را به بی تفاوتی متهم کرد و خواستار رسیدگی به این معضل اجتماعی شد .
به همین گونه چندین شهروند دیگر از شاروالی کابل و از اداره ترافیک خواستند تا پیاده روهای ساحات مرکزی شهر را از وجود دست فروشان تخلیه کنند و برای آنان محل مناسب در نظر بیگیرند تا از ازدحام جاده ها کاسته شود و نیز شهروندان بتوانند بدون مزاحمت دست فروشان از پیاده روها استفاده کنند .
خبرنگار آژانس باختر مشکلات مطرح شده شهروندان را با رییس ناحیه دوم شاروالی کابل در میان گذاشت وی گفت :در رابطه به موجودیت فروشنده ها و دست فروشان در پیاده رو ها طرزالعملی روی دست داریم و بالای آن کار میکنیم و بخاطر حل این مشکلات ما در آینده یک صنف بنام دست فروش ها خواهیم داشت که طرح آن تا هنوز تکمیل نشده است و این طرح بعد از جلسه شورای ملی و هدایت ریاست جمهوری عملی میشود .
در این طرح شاروالی کابل تصمیم دارد که دست فروشان را به جاهای مناسب انتقال دهد چون کسانیکه دست فروشی میکنند و یک لقمه نان حلال را به خانواده های شان تهیه میکنند نباید مانع آنان شویم و باید برای رفع این معضل راه حل جامع و مناسب دریابیم تا از  یکسو مشکلات شهریان رفع شود و از جانب دیگر دست فروشان نیز بتوانند هزینه مصارف خانواده های شان را فراهم کنند ، بخاطر حل این موضوع ما این طرح یاد شده را مطرح کردیم .
وی ادعا کرد که کوشش میکنیم با هماهنگی پولیس و ترافیک بالاتر از %60 نظم را در شهر کابل برقرُار کنیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا