سیاست

روسای جمهور افغانستان و قرغزستان بر گسترش روابط و همکاری های دو جانبه تاکید کردند

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در اولین روز سفرش به قرغزستان، بعد از ظهر امروز با المازبیک اتمبایف رئیس جمهور قرغزستان در شهر بیشکک پایتخت آن کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط و همکاری های دوجانبه و احداث و توسعه راه های مواصلاتی و خطوط آهن میان کشور های منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور قرغزستان ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور حامد کرزی گفت که کشورش خواهان گسترش روابط با افغانستان می باشد و به همین منظور اخیراً سفارت خویش را در کابل افتتاح نمود.
وی گفت که راه های زمینی برای وصل کشور های منطقه و گسترش روابط تجارتی و اقتصادی میان آنها دارای اهمیت است.
المازبیک اتمبایف طرحی را پیشنهاد کرد که به اساس آن کشور های چین، قرغزستان، تاجکستان، افغانستان و ایران از طریق خط آهن با هم وصل می شوند.حامد کرزی رئیس جمهور کشور ضمن استقبال از طرح رئیس جمهور قرغزستان، گفت که کشور های محاط به خشکه باید از طریق توسعه راه های مواصلاتی و خطوط آهن روابط شان را گسترش دهند.
در این دیدار حامد کرزی از المازبیک اتمبایف رئیس جمهور قرغزستان دعوت بعمل آورد تا در یک فرصت مناسب به افغانستان سفر نماید که از جانب رئیس جمهور قرغزستان با تشکری پذیرفته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا