امنیت

قابلیت محاربوی نیروهای اردوی ملی در عملیات های مستقل چشمگیر است

کابل 20 اسد باختر

اگرجامعه جهانی به تجهیز نیروهای امنیتی کشور  با تجهیزات پیشرفته هوایی توجه کند این نیروها میتوانند به زودی گلیم  شورشیان را از کشور جمع کنند .

گزارشگر آژانس  باختر  مینویسد ، درین جای شک وتردیدی نیست که نیرو های امنیتی کشور روزتا روز بهتر میشوند و باانگیزه و اعتقاددر برابر هراس افگنان می جنگند و از مردم وتمامیت ارضی کشور دفاع میکنند ودشمنان صلح و آرامش این سرزمین  را سرکوب می نمایند.

درتازه ترین انکشاف نیروهای اردوی ملی کشور به خاطر نجات مردم ولایت لوگر و پس گیری ولسوالی  ارزه آن ولایت عملیات مستقل و بزرگی راه اندازی میکردند و تلفات سنگینی به دشمن وارد کردند.

درین عملیات نیروهای هوایی کشور نیز خوب عمل کردند وبه صورت قانع کننده از نیروهای زمینی حمایت نمودند.

بنابه اظهارات سخنگوی وزارت دفاع ملی درین  عملیات دوصد فرد دشمن که درمیان آنها اتباع خارجی نیزوجود داشت کشته شده اند.

نتایج این عملیات به وضوح میر ساند که قابلیت محاربوی  ارتقاء یافته استفاده از شیوه های مدرن رهبری نیروها درجریان عملیات این پیروزی را نصیب اردوی ملی کشور ساخته است.

این پیروزی و مهارت حملات هراس افگنی دشمنان مردم افغانستان در مدت زمان محدود، درچند ولایت کشور  میرساندکه فرزندان صدیق وطن دارند به پا ایستاده میشوند وازمردم ووطن دفاع می نمایند.

اما برای دفاع قاطع و مطمئنانه بیشتر باید نیروهای امنیتی  کشور را درمحراق توجه قرارداد و با درنظرداشت جو بحران افگنی در منطقه اردوی کشور را مجهز و مدرن ساخت.

درین زمینه بدون شک جامعه جهانی کوتاهی های داشته اند و آنچه نیاز زمان و جنگ جاری درمنطقه است در اختیار نیروهای اردوی ملی کشور قرارنداده اند اما این نیروهابااستفاده از امکانات درعملیات های مستقلانه ثابت ساخته اند که اگر جنگنده های مدرن جنگی و اکتشافی در اختیار آنها قرارداده شود ، با ر مسوولیت هوایی نیز از نیروهای بین المللی دور خواهد شد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا