صحت

وزیر صحت عامه: میزان مرگ و میر نوزادان کاهش یافته است

کابل باختر 30 سنبله
محفل فراغت سی و شش تن از شاگردان برنامه قابله های محلی امروزبا حضور داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، بانو معصومه مرادی، والی دایکندی، خانم دیبورا لاینس، سفیر کشور کانادا و داکتر انیت ساکس رابرتسون، نمایندۀ صندوق جمعیت ملل متحد در افغانستان برگزار شد.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت صحت عامه به آژانس باختر،
داکتر فیروز در سخنرانی خود در این محفل گفت: "افغانستان در 13 سال گذشته به دستاوردهای چشمگیری نایل آمده است: نسبت مرگ و میر مادران از سال 2002 بدین سو به میزان چهار برابر کاهش یافته است، طی همین دورۀ زمانی، میزان مرگ و میر نوزادان از 165 مورد به 77 مورد و میزان مرگ و میر اطفال از 257 مورد به 97 مورد کاهش یافته است. ولی، هنوز هم راه طولانی برای برداشتن موانع فرا رویمان در پیش داریم.
همچنان داکتر ساکس رابرتسون نماینده صندوق جمعیت ملل متحد گفت: "شما نمایندۀ نسل جدید زنان افغان هستید که نقش فعال در کمک به دیگران ایفا می کنید و دو قشر از آسیب پذیرترین گروه های جامعۀ ما یعنی زنان و اطفال را مورد حمایت قرار می دهید. با شما، 58 آشیانهء صحی خانواده تا سال 2016 فعالیت خواهند داشت و هر شخصی در دورافتاده ترین ساحات دایکندی به خدمات اساسی ولادی و حفظ الصحۀ اطفال دسترسی خواهند داشت".

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا