آموزش

تفاهمنامه همکاری به امضا رسید

کابل باختر10 سرطان
تفاهمنامه همکاری های دوامدار امروز از سوی وزارت معارف با رییس اجراییوی اداره انکشاف شهر جدید کابل به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: دراین مراسم فاروق وردک وزیر معارف دررابطه به مواد تفاهمنامه معلومات داده گفت : به اساس این تفاهمنامه  با این وزارت  در زمینه های ذیل همکاری صورت می گیرد:
–  ایجاد کمیته مشترک کاری در جهت ارزیابی استراتیژی ها، رهنمود ها، دیزاین تعمیرات و فراهم آوری سایر تسهیلات تخنیکی به معارف.
–  آغاز همکاری در طرح و ترتیب ستراتیژی و ایجاد تأسیسات کامپلکسی برای این وزارت در شهر جدید کابل.
– تهیه نورم ها، استندرد ها و کُدهای مورد نیاز و نظارت از پروژه های وزارت معارف بر حسب همین استندرد های تعیین شده.
– همکاری و هم آهنگی در تهیه پلان گذاری ها در پیوند به سهولت های عمرانی با وزارت معارف افغانستان.
– بذل همکاری در تعیین ساحات غرض اعمار ساختمان های ورزشی در مطابقت با طرزالعمل اداره انکشاف شهر جدید کابل با وزارت معارف.
– همکاری در رابطه به دیزاین تأسیسات مربوط به معارف اعم از بخش دولتی و خصوصی.
– تشریک مساعی مشترک در ارتباط به جذب کمک ها و تمویل پروژه های این وزارت.
وهمکاری نظارتی و حصول اطمینان از نقشه های پروژه های وزارت معارف و تسلیم دهی پروژه های متذکره به مسوولین حفظ و مراقبت این وزارت.
همچنان دراین مراسم وزیر معارف از کمک نقدی مبلغ 5.3 میلیون افغانی (92 هزار دالر امریکایی) معارف دوستانه صرافان علم دوست سرای شهزاده کابل به قدردانی یاد کرده گفت که کمک به معارف و اعمار مکاتب و مدارس دینی که اولاد وطن از این مکان های مقدس علم توحید شناسی و حُب الوطن را فرا می گیرند و باعث ترقی و تعالی افغانستان می گردد
وی گفت که  وزارت معارف این اقدام نیک صرافان سرای شهزاده کابل را تقدیر و ستایش میکند  و از سایر هموطنان بخصوص تجار و سرمایه داران ملی کشور می خواهیم که کمک های خود به وزارت معارف جاری داشته و در این راستا نظام معارف خود را کمک و یاری رسانند.
گفتنی است که قرار است از مبلغ مساعدت شده فوق در اعمار مکاتب در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان استفاده به عمل آید.
گفتنی است که تفاهمنامه متذکره را وزیرمعارف و دیپلوم انجنیر غلام سخی حسن زاده رئیس اجرائیوی اداره انکشاف شهر جدید کابل به امضاء رسانیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا