سیاست

رییس جمهوری در نشستی با بزرگان و نمایندگان اقشار مختلف ننگرهار اشتراک کرد

کابل / ۲۹عقرب/ باختر
محمداشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان، درجریان سفرش به ننگرهار، دیروز در نشستی با بزرگان، متنفذان، علما، جوانان و نمایندگان اقشار مختلف ننگرهار که در تالار مقر آن ولایت برگزار شد، اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این نشست، شاه‌ محمود میاخیل والی ننگرهار گفت: به اساس هدایات شما که باید دامان سپین غر از پدیدۀ داعش پاک شود، در اثر مبارزه‌ مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم، سرانجام داعش در ننگرهار نابود شدٍ.
سپس ملک عثمان بزرگ قومی، احمدعلی حضرت رییس شورای ولایتی و مولوی مطهرشاه صحبت کردند و به منظور سفر رییس جمهوری به ننگرهار و سرکوب داعش در ننگرهار ابراز خرسندی کردند و خواست ها و پیشنهادهای شان را در رابطه به اعمار شاهراه جلال‌آباد- تورخم، جلال‌آباد- کابل، حل مشکل برق، تامین امنیت، توجه به پروژه های انکشافی، صحت و معارف و انکشاف پوهنتون ننگرهار، با رییس جمهور شریک کردند.
آنان از  دستآوردها، پیشرفت ها و برنامه های ملی رییس جمهوری و حکومت در خصوص اعمار و بازسازی مساجد، حکومتداری خوب، توجه به زیربنا، تطبیق پروژه های انکشافی، ترانزیت، مبارزه علیه فساد اداری و دیگر بخش ها، قدردانی و حمایت کردند.
سپس رییس جمهوری صحبت کرد و از تلاش و فداکاری مردم ننگرهار در راستای بقای افغانستان و سرکوب داعش ستایش کردو گفت: هماهنگی و همکاری مشترک مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی، این گونه نتایج موثر را در قبال دارد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که با زنان و کودکان داعشیان در مطابقت به عنعنۀ افغانی و اسلامی برخورد خواهد شد.
وی به والی ننگرهار برای توجه بهتر به زنان و کودکان متذکره هدایت داد که ترتیبات مناسب به آنان را مدنظر بگیرد.
رییس جمهوری گفت که بالای نیروهای امنیتی و دفاعی و خیزش مردمی افتخار می کنیم که داعشیان را در ننگرهار شدیداً سرکوب کردند. وی افزود که برای آنان در راستای سرکوب طالبان و سایر گروه های تروریستی نیز امکانات و مهمات فراهم خواهد شد و به وزارت دفاع ملی هدایت داد که خیزش کنندگان مردمی را در اردوی محلی تنظیم کند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: ولسوالی های شیرزاد و حصارک مانند سایر ولسوالی ها و مناطق ننگرهار از وجود دشمن پاکسازی خواهد شد و به این منظور هدایت اجرای عملیات خاص را داده ام. وی افزود که هر حرکت مثبت در ننگرهار بالای تمام کشور تاثیر خوب خواهد گذاشت.
رییس جمهور از بزرگان ننگرهار خواست که با اجماع برای سال آینده، خواستار چهار پروژۀ بزرگ و اساسی شوند تا حکومت آن را به اسرع وقت، تطبیق کند.
وی افزود: با سرمایه گذاری فرهنگی در ننگرهار، برای رشد زبان پشتو و رشد فکری نسل جوان کار خواهیم کرد و نقش پوهنتون ننگرهار و مردم این ولایت در این عرصه، مهم پنداشته می شود.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا