آموزش

بیش از شش هزار زن در ولایت غور باسواد شدند

فیروزکوه / باختر/ 12/ اسد
بیش ازشش هزار زن پس از یک دوره آموزش 9 ماهه از کورس های سواد آموزی برنامه ارتقای سطح سواد در ولایت غور فارغ شدند.
این زنان که تعداد شان به بیش از شش هزار تن میرسد و از دوصدو پنجاه و دو کورس سواد آموزی درشهر فیروز کوه وولسوالی های دولتیار و تیوره این ولایت فارغ شده اند درهمایش بزرگی ازمرکزاین ولایت تصدیق نامه بدست آوردند.
زنان که از کورس های سواد آموزی فارغ شده اند بلند بودن آمار خشونت علیه زنان درولایت غور را با بلند بردن گراف بیسوادی پیوند داده ، از خانواده ها میخواهندکه مادران ، خواهران و دختران خود را به کورس های سواد آموزی مکاتب و پوهنتون بفرستند تا سطح سواد درجامعه بلند برده شود و خشونت در جامعه محو شود.
مولوی عبدالوهاب یکتن از عالمان دین که دراین محفل صحبت میکرد گفت ، طلب علم برزن و مرد مسلمان فرض است هرگاه زن در جامعه با سواد باشند و یک خانواده با سواد را به وجود میآورند .
غلام ربانی هدفمند آمر سواد آموزی ریاست معارف غور گفت اکنون سه هزار و ششصد زن و مرد دیگر دریکصدو چهل و چهار کورس سواد آموزی درده واحد اداری ولایت غور تحت آموزش قراردارند.
نجیبه معلم کورس سواد آموزی گفت که سواد آموزان در 9 ماه آموزش دیده اند اکنون نوشتن ، خواندن را آموخته اند و میتوانند به حیث معلم ،کودکان شانرا رهنمایی کنند با آنان درمضامین مکتب همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا