سیاست

رئیس اجرائیه: حکومت برای اطفال خیابانی در حد ممکن زمینه‌های آموزش و پرورش و یادگیری کارهای حرفوی را فراهم می کند

کابل باختر 5 قوس
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در ارتباط به روزجهانی اطفال با شماری از اطفال خیابانی در قصر سپیدار دیدار کرد  و آنان را مورد نوازش و شفقت قرار داد. رئیس اجرائیه کشور گفت: سرمایه‌گذاری بالای اطفال افغانستان به معنی سرمایه‌گذاری بالای امنیت و آینده افغانستان است.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در آغاز دیدار خانم خاطره یوسفی رئیس بنیاد شگوفایی زنان افغانستان با ابراز قدردانی از رئیس اجرائیه گفت: همکاری امروز ریاست اجرائیه کشور برای حل مشکلات اطفال خیابانی ما را امیدوار می‌سازد تا برای آنان در آینده زمینه‌های آموزشی و یادگیری کارهای حرفوی فراهم شود.
خانم یوسفی در ادامه از رئیس اجرائیه کشور خواست که برای اطفال خیابانی یک مرکز آموزشی و مسلکی ایجاد نماید تا اطفال خیابانی برعلاوه آموزش، کارهای مسلکی و حرفوی را نیز یاد بگیرند و از این طریق در آینده برای خانواده‌های‌شان تامین معیشت نمایند.
در این برنامه دختر خردسالي بنام مرسل جلال گفت: خودش پلاستیک جمع آوری می کند و برادرش کراچی دارد، از این طریق زندگی شان را پیش می‌برند. او گفت علاقه دارد، درس بخواند. پسر دیگری بنام امید از رئیس اجرائیه کشور خواست که برایش زمینه درس خواندن را فراهم نماید تا در آینده انجنیر شود. در نهایت اطفال خیابانی در یک نقاشي دستی از رئیس اجرائیه کشور قلم و کتاب، کار و خانه و تامین صلح و امنیت خواستار شدند.
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور با ابراز خوشحالی از دیدار با اطفال خیابانی گفت: اطفال خیابانی در افغانستان شرایط سخت را سپری می کنند و آنان آرزوی دسترسی به صلح و امنیت، درس و آینده بهتر و نان و لباس را دارند که از نیازهای ضروری انسانی می‌باشد. در این زمینه حکومت تلاش می کند تا مشکلات اطفال خیابانی را در حد توان و امکانات موجود حل کند.
رئیس اجرائیه کشور در اخیر به وزارت‌های کار و امور اجتماعی، معارف، صحت عامه و امور زنان هدایت داد تا یک طرح جامع را در باره چگونگی حل مشکلات اطفال خیابانی در زمینه صحت، آموزش و فراگیری کارهای مسلکی تهیه نمایند و گزارش دهند تا اقدامات عملی صورت گیرد.
در ضمن قابل یادآوری است که از طرف ریاست اجرائیه کشور برای اطفال خیابانی این برنامه بسته‌های کمکی داده شد و همچنان رئیس اجرائیه کشور هدایت داد: یک طفل خیابانی که مریض است؛ تحت تداوی و مراقبت گرفته شود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا